پیش بینی وخامت اوضاع مردم یمن درسال 2017

پیش بینی وخامت اوضاع مردم یمن درسال 2017
چهارشنبه 24 آذر 1395 - 17:54

شورای آوارگان نروژ پیش بینی کرد درصورت پایان نیافتن جنگ دریمن ورفع نشدن بحران اقتصادی، میلیونی ها یمنی درسال 2017 از گرسنگی رنج خواهند برد.

العالم یمن

شورای آوارگان نروژ در پیش بینی خود برای سال 2017 اعلام کرد درصورتیکه وضعیت یمن به شکل کنونی خود بماند، موارد گرسنگی بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت و دو و نیم میلیون یمنی از سوء تغذیه رنج خواهند برد و از غذای کافی محروم خواهند بود.
شورای آوارگان نروژ با اشاره به ویرانی های گسترده در یمن درسال 2016 درنتیجه درگیری وجنگ و افزایش قیمت مواد غذایی به میزان 20 درصد، افزود: «برخی از افرادی که درحال حاضر، بخشی از غذای خود را از شورای آوارگان نروژ دریافت می کنند، گفته اند که آنان فقط باید نان و آب می خوردند تا بتوانند زنده بمانند».
بنا به اعلام شورای یاد شده، شمار زیادی از مردم یمن به علت ویرانی های ناشی از جنگ در مناطق خود، مجبور به ترک منازلشان شده اند.
"یان ایگلاند" دبیرکل شورای آوارگان نروژ گفت: «مادامیکه جنگ پایان نیابد و بحران اقتصادی به شکل فعلی ادامه داشته باشد، سال جدید،سالی نومید کننده و سرشار از سختی برای مردم یمن خواهد بود».
وی با بیان اینکه آمارهای سال 2016 دریمن فجیع است، افزود :« در صورت ادامه وضعیت یمن به شکل فعلی، درسال 2017 نیز اوضاع نابسامان خواهد و درنتیجه، ما بایست به این فاجعه که ساخته دست انسان هاست ، پایان دهیم».

215-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها