توصیۀ دبیرکل مجمع تقریب به جبهه مقاومت

توصیۀ دبیرکل مجمع تقریب به جبهه مقاومت
پنج‌شنبه 25 آذر 1395 - 12:51

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به تحولات اخیر سوریه و آزاد سازی حلب ‎‌ گفت: جبهه مقاومت اسلامی از اکنون در اندیشه ایجاد ساز و کارهای لازم برای همگرایی میان ملل اسلامی باشد.

العالم- ایران

آیت‎الله محسن اراکی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی شهر تهران در حال برگزاری است‎‌ گفت: پیروزی جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین و پیروزی جبهه مقاومت در عراق و سوریه و بالندگی و جهش عظیم جمهوری اسلامی‎ -‌که محور اصلی مقاومت است- در همه عرصه‌‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی؛ نشان آن است که تحقق وعده الهی به پیروزی مومنان بسیار نزدیک است.
اراکی اضافه کرد: این تحولات، همگرایی را میان ملل اسلامی ‎تقویت می‎کند و زمینه را برای پیشروی به سوی امت واحده اسلامی ‎پیش از پیش فراهم می‎کند. بر همین اساس جبهه اسلامی ‎مقاومت باید خود را برای مدیریت جامعه اسلامی ‎در دوره جدید آماده کند و از هم اکنون در اندیشه ایجاد ساز و کار‌های لازم برای مرحله نوین همگرایی ملل اسلامی‎‌ باشد.
وی خاطرنشان کرد: در منطقه افزون‌بر فاجعه فلسطین در مرکز جهان اسلام، در برخی کشور‌ها شاهد ظلم و ستم شدیدی از سوی حکمفرمایان نسبت به ملت‌‌ها و شخصیت‌‌های برجسته و آزادیخواه می‎باشیم. در یمن شاهد کشتار بیرحمانه مردم به دست نیرو‌های نظامی ‎سعودی هستیم. در بحرین شاهد شکنجه و آزار و قتل و ارعاب ملت بی دفاع بحرین توسط نیرو‌های امنیتی این کشور می‎باشیم. در میانمار بخشی از ملت مسلمان آن کشور در معرض کشتار و آوارگی دسته جمعی هستند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، یادآور شد: در نیجریه شاهد کشتار دسته جمعی مسلمانان و آزار و شکنجه و زندان بی دلیل رهبران اسلامی ‎نظیر شیخ زاکزاکی هستیم. از سوی دیگر در کشور‌هایی نظیر عراق، سوریه، لیبی، افغانستان، پاکستان و ترکیه شاهد ناامنی‌‌های گسترده ناشی از فعالیت‌‌های تخریبی گروه‌‌های تروریستی هستیم.
وی افزود: ریشه کن سازی این ناامنی‌‌ها و ستمگری‌‌ها تنها در سایه احقاق حق ملت‌‌ها، وحدت و یکپارچگی نیرو‌های فعال این کشور‌ها تحقق می‎پذیرد. بر این اساس از همین تریبون همه نخبگان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جوامع اسلامی ‎را به همبستگی عمومی ‎در جهت ایجاد صدای واحد در دفاع از حقوق مظلومین فرا می‎خوانیم و آنان را به همکاری گسترده در راه دفاع از حقوق این مظلومان و جلوگیری از ادامه ظلم و بی عدالتی شدیدی که در حق آنان اعمال می‎گردد، دعوت می‎کنیم.
اراکی گفت: لازم است به حکام عرب منطقه گوشزد کنم در برابر شیطنت‌‌های مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیسم هوشیار باشید. تاریخ ننگین این مثلث شوم در ایجاد جنگ و آشوب در بسیاری از کشور‌های دنیا بویژه در منطقه غرب آسیا برای شناخت ماهیت پلید سیاستمداران این کشور‌ها کفایت می‎کند. تلاش این کشور‌ها در ایجاد ایران هراسی، شیعه هراسی، اسلام هراسی با هدف پراکنده سازی ملت‌‌ها و ایجاد اختلاف و افشاندن بذر کینه و دشمنی در میان کشور‌ها است.
وی از فلسطین به عنوان قلب جهان اسلام و منطقه یاد کرد و گفت: وظیفه حاکمان کشورهای اسلامی دفاع از مردم و سرزمین فلسطین است.
اراکی افزود: اساس همه ادیان الهی دعوت به وحدت و پرهیز از تفرقه در دین است. لذا هرگونه پدیده یا گفتار و رفتاری که منشأ پراکندگی و نزاع در میان جامعه اسلامی شود با تعالیم اسلامی‎ ‌و شریعت محمد(ص) در تضاد و تقابل است.
وی وظیفه همه مسلمانان بلکه همه اتباع ادیان الهی را دعوت به سوی وحدت و تلاش در جهت حفظ و تقویت آن و مقابله با هر پدیده یا گفتار و رفتاری است که موجب نزاع، پراکندگی و چنددستگی جامعه اهل ایمان شود.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با تأکید بر این‎که پدیده زشت تکفیر و نشر روحیه خصومت و دشمنی میان مسلمانان پدید‌ه ای ضد اسلامی‎‌ است، اظهار داشت: فتنه فرقه‌گرایی و جنگ درونی در میان مسلمانان در چند سال اخیر توطئه مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل است و متأسفانه برخی از سران غفلت زده کشور‌های منطقه به دام آن گرفتار شده و در آتش آن دمید‌ه‌اند.
وی تصریح کرد: امروز این فقط رهبر انقلاب اسلامی و مسؤولان جمهوری اسلامی ‎نیستند که منشأ گروه‌‌های تروریستی و تفرقه‌گرایی همچون القاعده، داعش و جبهة النصره را آمریکا، انگلیس و اسراییل می‌دانند، بلکه حقایق میدانی که برجسته‌ترین آن‌‌ها حمایت همه جانبه این مثلث شوم استکباری از این گروه‌‌هاست و نیز اقرار و اعتراف سران آمریکا و دیگر دست اندرکاران سیاست‌‌های استکباری در منطقه به تأسیس، تولید، حمایت و پشتیبانی از این گروه‌‌ها این حقیقت را پیش از پیش آشکار ساخته و بهترین و روشن‌ترین دلیل ماهیت اسلام ستیز و خصمانه آن‌‌ها نسبت به اسلام و جامعه اسلامی ‎است.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود: با وجود آشکار شدن این حقیقت اظهارات و موضع‌گیری‌‌هایی از سوی برخی شخصیت‌‌ها در حمایت از این گروه‌‌ها دیده می‎شود که بسیار جای تعجب و تأسف است و اسفبارتر این‌که برخی از شخصیت‌‌هایی که از آن‌‌ها روشن بینی، آگاهی و دلسوزی به حال جامعه اسلامی ‎انتظار می‎رود بجای آن‌که به محکوم کردن این جریان‌‌های وابسته به صهیونیسم و استکبار بپردازند، ملت‌های مظلوم منطقه را متهم به فرقه گرایی می‎کنند و جنایت‌های فجیع این مجموعه‌‌های ضدبشری را مظهری از مظاهر غضب و خشم عادی دانسته و از این طریق فساد و ظلم این گروه‌‌های مفسد را توجیه می‎کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل در دامن زدن به توطئه جنگ و آتش افروزی فرقه‌ای در منطقه، حمایت از دولت نامشروع و غاصب اسرائیل و ایجاد فرصت مناسب برای این رژیم نامشروع و اشغالگر در اشغال هرچه بیشتر زمین‌‌های فلسطین و تجاوز هرچه بیشتر به مقدسات اسلامی ‎فلسطین و مردم مظلوم فلسطین است.
اراکی تاکید کرد: امت اسلامی باید آنچه در توان دارند در جهت حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین و آزادسازی مسجدالاقصی قبله دوم مسلمین به کار گیرند.
وی آغاز دوره‌ جدیدی در منطقه غرب آسیا را بشارت ‌داد و گفت: دوره جدید، دوره اقتدار بلامنازع جبهه مقاومت است، جبهه‌ای که برتری خود را در همه صحنه‌‌های برخورد با قدرت‌های استکباری به اثبات رسانید.
سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تا شنبه با تشکیل شش کمیته و برگزاری نشست های تخصصی با حضور بیش از 300 شخصیت داخلی و خارجی ادامه دارد.
منبع:ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها