روحانی: هیچ چیز بدتر از انحصار و جمود نیست

روحانی: هیچ چیز بدتر از انحصار و جمود نیست
پنج‌شنبه 25 آذر 1395 - 11:04

رئیس جمهوری گفت: هیچ موردی بدتر از انحصار و جمود نیست، آنهایی که در تفکر صحیح خود هم حتی اگر منجمد باشند جامعه را دچار اشکال می کنند تا چه رسد به آنهایی که افکار انحرافی منجمد را راه پیش روی خود قرار داده اند.

العالم- ایران

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح پنج شنبه در افتتاحیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با تاکید بر این که خشونت ضد اسلام و آدم کشی ناروا و مردود است، افزود: امروز بار سنگینی بر دوش علما و روشنفکران است .
وی تاکید کرد: از گروه های تروریستی نمی توان به عنوان ابزار دستیابی به منافع خود استفاده کرد.
رییس جمهوری ادامه داد: آیا ما، علمای اسلام، حوزه های علمیه، مبلغین، نویسندگان در فضای حقیقی و مجازی امروز مسئولیتی را بر دوش نداریم،بی تعارف باهم سخن بگویم مگر برخی از افکار منحرف دنیای امروز در برخی از مدارس دینی پرورش پیدا نکرد.
روحانی تصریح کرد: خشونت ضد اسلام است چه از شیعه و چه از سنی باشد، خشونت ضد اسلام است، آدم کشی از هر قومیت باشد ناروا و مردود است از سوی هر کس باشد.
وی با بیان این که امروز بار سنگیی بر دوش علما، روشنفکران و متفکرین است یادآور شد: از گروه های تروریستی نمی توان به عنوان ابزار برای منافع خود استفاده کرد.
رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اگر قدرت های بزرگ جهانی فکر کرده اند با این گروهک ها می توانند منافعشان را در این منطقه تثبیت کنند، در خطای بزرگ بسر می برند، اگر برخی کشورهای اسلامی دیکتاتور و وابسته به قدرت های بزرگ فکر کرده اند با این گروهک های تروریستی می تواند بازاری برای منافع و سلطه خود در منطقه استفاده کنند، آنها هم اشتباه می کنند.
روحانی ادامه داد: آنها به یاد آورند که فلوجه آزاد شد، دیروز حلب آزاد شد، به حول و قوه الهی همه عراق و سوریه از دست تروریست ها آزاد خواهد شد
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نه تنها پیامبر اکرم (ص) به ما گفت که همه مسلمانان باید در کنار هم و متحد باشند، حتی به ما یاد داد که با پیروان ادیان توحیدی گذشته نیز رفتاری مسالمت آمیز و همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم.
وی ادامه داد: او نه تنها به ما گفت زیر یک خیمه واحد اجتماع کنیم بلکه حتی اهل کتاب را به کلمه سوا دعوت کرد.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: بی تردید پیامبر عظیم الشان اسلام در تاریخ تاثیرگذار ترین انسان در زندگی بشریت بوده است، پرچم اخلاق را او در جهان به اهتزاز درآورد و مردم جهان را به یکتا پرستی و توحید دعوت کرد.
روحانی ادامه داد: نه تنها بتهای چوبی بلکه بت عربیت، بت اشرافیت، بت تفوق های ناروای اجتماعی و بت استبدادها و زورگویی های جهانی را با تعالیم خود و با وحی و با قرآن سرنگون کرد و راه زندگی را به خوبی به ما نشان داد
وی یادآور شد: سخن او همواره از توحید بود، توحید به معنای آن که فقط خدا را پرستش کنیم به این معنا که غیر خدا را پرستش نکنیم، به این معنا که جامعه ی موفق خواهد بود که در کنار هم وحدت را در زیر پرچم لا اله الا الله حفظ کند، وحدت و توحید به این معنا که همه کتب و همه انبیا و همه رسل برای یک هدف نازل شده اند.
رییس قوه مجریه تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) یاد داد، ایمان تنها ایمان به اسلام منهای ادیان گذشته نیست، ایمان به ما انزل الیک و ما انزل من قبلک است، او نه تنها به ما یاد داد که به همه ادیان، آیین توحیدی در تاریخ احترام بگذاریم، حتی ریشه اسلام را هم از سنت و ملت ابراهیم می دانست، آیین و ملت و دین و نهاد دینی که توسط انبیای گذشته برای بشریت آمده بود توسط اسلام تکمیل شد اسلام متضاد ادیان گذشته نیست مکمل ادیان گذشته است .
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) حتی اهل کتاب را دعوت و فراخواند و گفت در اعتقادات مشترکمان هم صدا شویم، خدا را عبادت کنیم و عبادت غیر خدا را کنار بگذاریم.
روحانی تصریح کرد: شرک نورزیم و عنوان خدایگان صدا نزنیم، ما فکر می کنیم که اسلام به ما مسلمان ها فرمان وحدت داده است بالاتر از این است اسلام به ما فرمان وحدت و همه ادیان توحیدی داده است به ما گفته است که به غیر از نوبت خاصه پیامبر اعظم(ص) به همه انبیا نیز باید معتقد باشیم و احترام بگذاریم که مگر بخشی از قرآن مجید کلام انبیای گذشته نیست مگر بیان موسی کلیم را و عیسی روح الله و نوح را و شعیب و یعقوب و یوسف را در این کتاب برای ما بیان نمی کند، مگر سوره هایی به نام انبیای گذشته همچون یونس، ابراهیم و یوسف نداریم، چه شده است ما را که به جای وحدت با همه ادیان اسمانی و توحیدی امروز حتی برای مذاهب و تفکرهای مختلف اسلامی هم می خواهیم فضایی باقی نگذاریم.

منبع: ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها