تبادل اتهام میان مصر و شورای همکاری خلیج فارس

تبادل اتهام میان مصر و شورای همکاری خلیج فارس
شنبه 27 آذر 1395 - 19:43

با وجود انتقاد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، رسانه‌های مصر همچنان به بررسی نقش قطر در حادثه انفجار کلیسای قاهره می‌پردازند.

العالم مصر 

سعید حساسین، مجری شبکه العامه مصر،  با ارسال نامه ای خطاب به عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس نوشت: نیروهای امنیتی گفته اند شخصی که خود را منفجر کرد یا یکی از عاملین انفجار، قبلا به قطر سفر کرده و چند ماه در آنجا اقامت داشته و بعد به مصر بازگشته؛ اما این گفته ها به معنای متهم ساختن قطر نیست.

احمد سالم، دیگر مجری مصری هم در شبکه قاهره گفت که بیانیه شورای همکاری خلیج فارس درباره مصر و قطر مانند آن است که برادرانمان در خلیج فارس ما را به بی احترامی به قطر متهم ساخته اند. 

مصطفی بکری هم در شبکه تلویزیونی صدی البلد، قطر را کشوری دانست که حتی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مانند عربستان، امارات و بحرین هم با پیامدهای توطئه ها و مشکل آفرینی های آن مواجه بوده اند.   

الزیانی اخیرا گفته بود که اظهارات شتاب زده و نامطمئن، بر روابط مستحکم شورای همکاری و مصر تاثیر منفی خواهد داشت و هر گونه اظهار نظر پیرامون مسائل امنیتی یا جرایم تروریستی باید از طریق کانال های رسمی و با هماهنگی باشد تا ضرری به روابط فیمابین کشورهای عربی وارد نشود.

206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها