صدور مجوز برای برگزاری بزرگترین تظاهرات زنان آمریکایی پس از تحلیف ترامپ

صدور مجوز برای برگزاری بزرگترین تظاهرات زنان آمریکایی پس از تحلیف ترامپ
يکشنبه 28 آذر 1395 - 11:46

مجوز راهپیمایی 200 هزار نفری زنان در واشینگتن پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب آمریکا صادر شد.

العالم - آمریکا

وبسایت «تاون هال» گزارش داد، مجوز تظاهرات «گروه زنان» برای روز بعد از مراسم تحلیف ترامپ در واشینگتن دی سی، پایتخت آمریکا صادر شده است. برآورد شده 200 هزار نفر در این تظاهرات شرکت کنند؛ اما مسیر راهپیمایی هنوز مشخص نشده است.
پلیس واشینگتن تایید کرد مجوز راهپیمایی زنان را در این شهر صادر کرده است.
این تظاهرات بزرگ‌ترین تظاهرات از نوع خود در زمان مراسم تحلیف خواهد بود.
در صفحه فیس‌بوک گروه زنان -برگزار کننده تظاهرات- آمده است: «روز بیست و یکم ژانویه همه ما در واشینگتن برای راهپیمایی زنان با هم متحد می‌شویم. ما با همبستگی شرکاء و فرزندانمان برای محافظت از حقوق خود، سلامت و بهداشت و خانواده‌هایمان به پا می‌خیزیم و این نکته را درک می‌کنیم که تنوع جمعیت‌ها، نقطه قوت کشورمان است. لفاظی‌ها در چرخه انتخابات اخیر بسیاری از ما زنان، مهاجران، دیگر افراد با ادیان مختلف به ویژه مسلمانان، بومی‌ها، سیاهپوستان و رنگین پوستان، افراد ناتوان، فقرا و قربانیان تجاوزات جنسی را مورد بی‌احترامی، توهین و تهدید قرار داده است.»
در ادامه این پیام آمده است: «تظاهرات زنان در واشینگتن پیام محکمی به دولت جدید در نخستین روز کاری‌‌اش و همچنین به دنیا ارسال می‌کند مبنی بر اینکه حقوق زنان، حقوق بشر است. ما همه با هم هستیم و می‌دانیم که دفاع از منزوی‌ترین افراد بین ما دفاع از همه است.»
قرار است مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا روز اول بهمن در واشینگتن و در مقابل کاخ سفید برگزار شود. براساس قانون امریکا، باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی امریکا، تا ظهر بیستم ژانویه 2017 (1 بهمن) – روز معارفه- رئیس‎جمهور است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها