تلاش سنای آمریکا برای مقابله با حملات سایبری ادعایی روسیه، چین و ایران

تلاش سنای آمریکا برای مقابله با حملات سایبری ادعایی روسیه، چین و ایران
دوشنبه 29 آذر 1395 - 10:53

چهار سناتور آمریکایی خواستار تشکیل یک کمیته ویژه برای مقابله با دخالت کشورهای خارجی در انتخابات این کشور شدند.

العالم - آمریکا

رویترز گزارش داد؛ اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه سنای آمریکا شب گذشته (یکشنبه) خواستار تشکیل یک کمیته ویژه متشکل از نمایندگان هر دو حزب برای بررسی حملات سایبری کشورهای خارجی به آمریکا شدند.
سناتور دموکرات «چارلز شومر» و سناتور جمهوری‌خواه «جان مک‌کین» در نطق‌های جداگانه‌ای بر ضرورت تشکیل این کمیته برای بررسی ادعای هک نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا و نقش روسیه در افشای ایمیل‌های مقامات ارشد حزب دموکرات در جریان مبارزات انتخاباتی امسال تاکید کردند.
شومر در این باره گفت: ـ«اینکه برخی کشورهای خارجی قصد دارند از طریق هک مراکز سیاسی ما، بر نتایج انتخابات تاثیرگذار باشند، موضوع بسیار مهمی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.»
وی در عین حال تاکید کرد علاوه بر روسیه،‌ درمورد تلاش احتمالی برخی کشورهای دیگر از جمله چین و ایران برای حمله سایبری به آمریکا نیز باید بررسی‌های لازم انجام شود.
علاوه بر شومر و مک‌کین، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی و «جک رید» سناتور دموکرات رودآیلند در نامه‌ای به «میچ مکانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا خواستار تشکیل این کمیته ویژه شدند.
در بخشی از نامه آنها آمده است: «گزارش‌های اخیر درمورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا باید زنگ هشدار را برای هر شهروند آمریکایی به صدا درآورد. در حال حاضر، بزرگترین چالش ما، تامین امنیت سایبری است و ما برای فائق آمدن بر این چالش باید رویکرد جامع و موثری اتخاذ کنیم.»
سخنگوی مکانل اعلام کرد وی به زودی دستورات لازم را در پاسخ به نامه ارسالی 4 سناتور مذکور صادر خواهد کرد. مکانل هفته گذشته گفت از هر تلاشی برای بررسی ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا حمایت خواهد کرد.
نهادهای اطلاعاتی آمریکا به تازگی طی گزارشی مدعی تاثیرگذاری مسکو بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر از طریق هک افراد و نهادهای مرتبط با حزب دموکرات شده اند. مقامات روسیه قویاً اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها