ناامیدی اوکراین از عملکرد پهپادهای آمریکایی

ناامیدی اوکراین از عملکرد پهپادهای آمریکایی
پنج‌شنبه 2 دی 1395 - 14:07

مقامات اوکراین اعلام کردند پهپادهای خریداری شده از آمریکا، در برابر هک و پارازیت آسیب‌پذیر هستند.

العالم - اروپا

رویترز گزارش داد، مقامات اوکراین اعلام کردند پهپادهایی که کی‌‎یف با صرف هزینه چند میلیون دلاری از آمریکا خریداری کرده است در برابر هک و پارازیت آسیب‌پذیر هستند.
یکی از مشاوران ارتش اوکراین گفته است مقاومت این پهپادها در برابر هک و پارازیت چنان ناامیدکننده است که اگر وی مسئول بخش فناوری در ارتش این کشور بود، آن‌ها را به آمریکا بازمی‌گرداند. وی گفت: "استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین در جنگ ما، از ابتدا اشتباه بود."
فروش این ربات‌های کوچک به اوکراین، بیانگر یکی از تازه‌ترین کمک‌های آمریکا به این کشور در بخش امنیتی است. از آنجا که این پهپادها قابل حمل و سبک هستند، برای عملیات کاوش مناسب به نظر می‌آیند. اما آن‌ها در جنگ برای اوکراین موثر نبوده اند.
چند نفر از مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، اذعان کردند توان روسیه در بخش تسلیحات الکترونیک بسیار بیش از آنچه است که پیشتر انتظار می‌رفت.
یکی از مقامات آمریکا نیز اعلام کرد برای فروش پهپادهایی که قابلیت محو شدن از رادار روسیه را دارند، محدودیت‌هایی وجود دارد.
این مسئله موجب می‌شود اوکراین به جای استفاده از پهپادهای گران‌بهای آمریکایی، به مونتاژ کردن قطعات پهپادهای ساخت استرالیا، چین و جمهوری چک رو بیاورد.

پربیننده ترین خبرها