هدف داعش از کوچ اجباری شهروندان غرب عراق

هدف داعش از کوچ اجباری شهروندان غرب عراق
جمعه 3 دی 1395 - 12:28

داعش ساکنان منطقه عکاشات در غرب عراق را مجبور به تخلیه خانه ها و کوچ اجباری از محل زندگی شان کرده است.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری آلمان؛ گروه تروریستی داعش به ساکنان منطقه عکاشات در شرق شهر القائم استان الانبار در غرب عراق دستور داده است که منازل خود را ترک کنند تا این منطقه را به انبار مهمات، خودروها و جنگ افزارهای خود تبدیل کند. 
ساکنان منطقه عکاشات در حال ترک منازل خود و پناه بردن به شهرهای القائم و الرطبه و مناطق بیابانی و روستایی هستند.
داعش اعلام می کند که بسیاری از ساکنان منطقه عکاشات با ارتش همکاری می کنند و برای استتار کردن جنگ افزارهای خود باید این منطقه را تبدیل به انبار کند تا جنگ افزارهایش از حملات هوایی روزافزون ارتش عراق در امان بماند.

کشته شدن یک نیروی عشایر با انفجار بمب داعش
خبر دیگر اینکه یکی از بمب هایی که داعش در منطقه الطالعه شهر الصقلاویه استان الانبار کار گذاشته بود، هنگام ورود نیروهای مسلح عشایر به آن منطقه منفجر شد که به کشته شدن یکی از این نیروها و جراحت شدید 2 نفر دیگر منجر شد.
داعش همچنین نیروهای خود را از ترک شرق شهر موصل و فرار به غرب این شهر منع کرده است. رود دجله شرق و غرب شهر موصل را از هم جدا کرده است.

آزاد سازی 40 منطقه از سیطره داعش در موصل
نیروهای عراقی تاکنون حدود 40 منطقه را آزاد کرده اند و فرماندهی عملیات آزادسازی موصل یک هفته پیش اعلام کرد که عملیات خود را برای ساماندهی نیروهایش موقتاً متوقف کرده است.
زکریا صالح یکی از افسران لشکر 15 ارتش عراق روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: داعش در نزدیکی پل منطقه الفیصلیه در شرق موصل ایست بازرسی ایجاد کرده است تا مانع فرار عواملش از شرق موصل شود زیرا این پل شرق و غرب موصل را به همدیگر متصل می کند. 
صالح افزود: داعش به هیچ وجه به عواملش اجازه خروج از شرق موصل را نمی دهد و اگر کسی بخواهد از این بخش خارج شود ، او را برمی گرداند.
وی گفت: داعش می ترسد که عواملش از شرق و جنوب شرق موصل به غرب این شهر برای رساندن خود به سوریه فرار کنند به همین دلیل بیست و چهار ساعته در نزدیکی پل منطقه الفیصلیه گشت می زند.
این افسر عراقی خاطرنشان کرد: تعداد عوامل داعش در موصل بسیار کم شده است زیرا در درگیری های زمینی و حملات هوایی بسیاری از نیروهایش را از دست داده است.

214-211-9

پربیننده ترین خبرها