سونامی مرگبار آسیا دوازده ساله شد

سونامی مرگبار آسیا دوازده ساله شد
دوشنبه 6 دی 1395 - 09:33

با گذشت دوازده سال از سونامی مصیبت‌بار آسیا، هنوز 400 جسد در تایلند به خانواده‌هایشان تحویل داده نشده است.

العالم - آسیا

رویترز گزارش داد؛ پلیس تایلند روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد با گذشت دوازده سال از سونامی مرگباری که بخش‌هایی از آسیا را به زیر آب فرو برد، اجساد 400 نفر به دلیل شناسایی نشدن به خانواده‌هایشان تحویل داده نشده است.
دوازده سال پیش در چنین روزی زلزله‌ای 9.15 ریشتری در اقیانوس هند، سونامی عظیمی ایجاد کرد که یکی از بزرگترین بلایای طبیعی در تاریخ بشر محسوب می‌شود. 226 هزار نفر بر اثر آن جان خود را از دست دادند.
تایلند، اندونزی، هند و سریلانکا بر اثر این سونامی، با بیشترین آسیب مالی و جانی روبرو شدند. در تایلند 5395 نفر جان خود را از دست دادند که حدود 2000 نفر از آن‌ها گردشگر بودند.
حالا با گذشت دوازده سال از آن سونامی وحشتناک، همه چیز در تایلند به حالت عادی بازگشته و هتل‌های جدید، جای هتل‌های ویران‌شده را گرفته است. ولی 400 قربانی آن سونامی مصیبت‌بار هنوز سرنوشتی نامشخص دارند؛ چرا که خانواده‌های آن‌ها شناسایی نشده است.
تایلند امیدوار است امسال میزبان 32 میلیون و 400 هزار گردشگر باشد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. به گفته منتقدان، سامانه هشدار سونامی تایلند هنوز عملکرد مناسبی ندارد؛ اما دولت، این انتقاد را نادرست می‌داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها