پس از پنج سال؛

مسیحیان حلب، سال نو میلادی را جشن می گیرند+عکس

مسیحیان حلب، سال نو میلادی را جشن می گیرند+عکس
دوشنبه 6 دی 1395 - 11:07

با گذشت تنها چند روز از آزادی کامل حلب، مسیحیان این شهر توانستند مراسم جشن کریسمس را در کلیساهایی که البته به دست تروریستها تخریب شده، برگزار کنند.

العالم - سوریه

مسیحیان حلب برای نخستین بار، پس از پنج سال از اشغال این شهر به دست تروریستها، با جمع شدن در زیر درخت بزرگ کریسمس و آرزوی بازگشت صلح و آرامش به این شهر، به استقبال از سال نو میلادی رفتند.

ارتش سوریه و همپیمانانش موفق شدند پس از پنج سال، شهر راهبردی حلب را از اشغال تروریست های مسلح آزاد کنند.

اسقف ها در کلیسای جامع "سنت الیاس" آیین جشن کریسمس را به خاطر بازگشت صلح و آرامش به این شهر در نخستین روز عید میلاد مسیح پس از پنج سال با حضور دهها نفر از جمله افسران روسی، به جای آوردند.

اگرچه این کلیسا به دست تروریستهای افراطی تخریب شده است اما عادی شدن تدریجی شرایط حلب باعث شده تعدادی از مسیحیان در همین کلیسای مخروبه مراسم مرتبط با میلاد حضرت مسیح را برگزار کنند.

"جرج بخاش" یکی از افراد سرشناس جامعه مسیحی در حلب تصریح کرد: فضای این جشن بزرگ، نشان دهنده تولد دوباره عیسی مسیح و شهر حلب است.

 بخاش افزود: مسیحیان در سراسر حلب به شکل گسترده ای در این جشن شرکت کرده اند و امنیت این شهر آن چنان است که که هیچ یک از شهروندان از موشک باران این شهر از سوی گروههای مسلح بیم و هراسی ندارند.
به گفته وی، از آغاز درگیری ها در حلب، جمعیت 250 هزار نفری این شهربه حدود 50 هزار نفر کاهش یافته است.
شهر حلب، پس از سال ها تحت اشغال گروه های مسلح و تروریستی، دوم دی‌ماه 1395 توسط نیروهای سوری و مقاومت آزاد شد.

221 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها