ترکیه: ارتش آزاد در عملیات رقه شرکت می‌کند

ترکیه: ارتش آزاد در عملیات رقه شرکت می‌کند
سه شنبه 7 دی 1395 - 00:27

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه گفت که کشورش بر سر مشارکت گروه تروریستی موسوم به "ارتش آزاد" سوریه در عملیات آزادسازی رقه به توافق رسیده است.

العالمسوریه

ابراهیم کالین در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «طی سه هفتۀ گذشته به لطف تلاش های فراوان دیپلماتیک ترکیه، حدود 44 هزار نفر از حلب به ادلب منتقل شده اند و تدابیر لازم برای پاسخگویی به نیازهای اساسی شهروندان در ادلب اتخاذ شده است».

وی افزود: «ائتلاف بین المللی باید به وظایف خود برای پشتیبانی هوایی از درگیری های جاری در الباب عمل کند و کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست».

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد درگیری های پیرامون الباب در برهۀ اخیر شدت گرفته است و نیروهای مسلح ترکیه اهمیت زیادی برای حفظ سلامت و جان غیرنظامی ها قائلند».

کالین با اشاره به تخریب صدها هدف متعلق به داعش در چارچوب عملیات پیرامون الباب در هفتۀ گذشته از کشته شدن 2 هزار و 266 عضو این گروه تروریستی خبر داد.

رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در استانبول گفت: «بعضی ها ارتش آزاد سوریه را گروهی تروریستی معرفی می کنند که ایندرست نیست. این گروه یک جنبش مقاومت است که ما به حمایت و آموزش آنها پرداخته ایم».
اردوغان از عزم خود برای ایجاد منطقۀ حائل در شمال سوریه خبر داد و افزود: «به ایران، روسیه و آمریکا ابلاغ کردیم که قصد داریم در شمال سوریه، منطقۀ حائل ایجاد کنیم و این موضوع را با دونالد ترامپ هم مطرح خواهیم کرد».

عناصری از مخالفان سوری با پشتیبانی نیروهای ترک از چند هفته قبل، شهرک الباب را در چارچوب عملیات سپر فرات محاصره کرده اند. این عملیات را ترکیه از حدود 4 ماه قبل برای اخراج عناصر افراط گرا و جنگجویان کُرد که ترکیه ادعا می کند وابسته به حزب کارگران کردستان هستند از منطقۀ مرزی بین سوریه و ترکیه آغاز کرد.

202

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها