هادی از شرط ‌هایش برای پذیرش طرح صلح در یمن گفت

هادی از شرط ‌هایش برای پذیرش طرح صلح در یمن گفت
سه شنبه 7 دی 1395 - 21:26

عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در اولین موضع درباره "طرح صلح" تصویب شده در نشست وزرای امور خارجه امریکا، انگلیس، عربستان، امارات و عمان تأکید کرد هرگز اجازه نخواهد داد اصول سه گانه صلح یعنی "ابتکار شورای همکاری خلیج فارس"، "مصوبات شورای امنیت" و "نتایج نشست گفتگوهای ملی" زیر پا گذاشته شوند یا در آن اختلال ایجاد شود.

العالم - یمن

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، هادی موضعش درباره "اصلاحیه طرح صلح" را مرتبط با میزان مطابقت آنها با اصول مذکور دانست و گفت: «هر پیشنهاد و طرحی براساس مبانی مذکور ارزیابی می شود و در صورت مطابقت و تناسبشان با این اصول، از آن حمایت می کنیم. در غیر این صورت هرگز آن را نخواهیم پذیرفت و در این زمینه هر هزینه ای را خواهیم پذیرفت».
در همین راستا، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در یمن پیش بینی کرد در آینده نزدیک، به علت کمبود کالاهای اساسی بر اثر ادامه جنگ در یمن، امنیت غذایی در این کشور بیش از پیش با بحران مواجه شود.
این نهاد بین المللی اعلام کرد است توانسته است کمک های انسانی به بیش از پنج میلیون شهروند یمن در کلیه استان های این کشور برساند. اما فقط 57 درصد از 1.6 میلیارد دلار منابع مالی مور نیاز برای طرح ارائه کمک های انسانی تأمین شده است.
یادآور می شود 51 درصد از شهروندان یمن، از فقدان امنیت غذایی رنج می برند که امنیت غذایی هفت میلیون از شهروندان این کشور در مرحله خطر شدید قرار دارد.
216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها