طرح روسیه و ترکیه برای آتش بس جدید در سوریه

طرح روسیه و ترکیه برای آتش بس جدید در سوریه
چهارشنبه 8 دی 1395 - 12:23

ترکیه و روسیه طرحی را برای آغاز آتش بس در سراسر سوریه آماده کرده اند که پیش بینی می شود از پنجشنبه شب این هفته اجرایی شود.

العالم - سوریه

خبرگزاری آناتولی روز چهارشنبه به نقل از منابعی که موثق خواند، گزارش داد: طرح جدید آتش بس که درپی موفقیت آتش بس حلب و خروج افراد مسلح و خانواده هایشان از این شهر آماده شده است، به دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و دیگر طرف های درگیر برای کسب موافقت آنها ارائه خواهد شد.
آناتولی افزود: آتش بسی که ترکیه و روسیه برای اجرائی شدن آن از نیمه شب 29 دسامبر تلاش خواهند کرد، شامل گروه های تروریستی نخواهد شد.
اگر آتش بس جدید اجرایی شود ، دولت دمشق و مخالفان در شهر آستانه پایتخت قزاقستان مذاکرات خود را تحت نظارت ترکیه و روسیه برای حل بحران سوریه آغاز خواهند کرد.
آناتولی افزود : ترکیه و روسیه می خواهند که نقشی در آغاز مجدد مذاکرات سوریه طبق قطعنامۀ 2254 سال 2015 شورای امنیت سازمان ملل متحد داشته باشند .

رویترز نیز در خبری فوری به نقل از رسانه‌های ترکیه‌ای از حصول توافق بین این کشور و روسیه درباره بندهای توافق آتش بس در سوریه خبر داد.
روسیه چندی پیش اعلام کرده بود که با مخالفان سوریه برای کشاندن آنها به پای میز مذاکره با  دولت دمشق در تماس و ارتباط است. 

214

پربیننده ترین خبرها