اسرائیل واگذاری جزایر مصری به عربستان را تصویب کرد

اسرائیل واگذاری جزایر مصری به عربستان را تصویب کرد
يکشنبه 12 دی 1395 - 23:46

روزنامۀ یدیعوت آحرنوت چاپ اسرائیل نوشت پروتکل نظامی الحاقی در توافقنامۀ صلح مصر و اسرائیل اصلاح شد تا مسئلۀ تحویل دو جزیرۀ تیران و صنافیر به عربستان را شامل شود. در مقابل، اسرائیل هم با طرح ساخت پل رابط میان مصر و عربستان موافقت کرد.

العالم - فلسطین اشغالی
این روزنامه خاطرنشان می کند موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که اسرائیل با تصمیم مصر برای پذیرش سعودی بودن دو جزیره واقع در تنگه راهبردی تیران را موافقت کرده است. بر این اساس، ترسیم مجدد مرزها صورت خواهد گرفت تا این جزایر که از سال 1950 در اختیار مصر بودند جزئی از آب های سعودی شوند. در مقابلِ کوتاه آمدن از این موقعیت راهبردی در دریای سرخ، عربستان حدود 16 میلیارد دلار به دولت مصر کمک خواهد کرد.
یدیعوت آحرنوت به نقل از یعلون نوشت که الحاقیه نظامی توافق صلح بین مصر و اسرائیل با در نظر گرفتن همین توافق بازنگری شد تا تغییر حاصله درباره حاکمیت عربستان بر این دو جزیره در مسافت 200 کیلومتری بندر ایلات رژیم صهیونیستی درنظر گرفته شود.
آمریکا نیز به عنوان نماینده نیروهای بین المللی حافظ صلح در شبه جزیره سینا با پیوستن عربستان به این توافق به عنوان بخشی از توافق صلح مصر و اسرائیل موافقت کرده است.
از سوی دیگر، وزارت دادگستری اسرائیل اعلام کرد که توافق صلح مصر و اسرائیل از جمله الحاقیه نظامی آن هرگز مورد بازنگری قرار نخواهد گرفت که این به معنای آن است که قاهره و ریاض در توافقشان پیرامون دو جزیره، اقدامات تضمین کننده ادامه اجرای توافق های سابق و تعهدات ذکر شده در توافق صلح میان اسرائیل و مصر درباره دو جزیره را قید کرده اند.

202

پربیننده ترین خبرها