داعش مسئولیت حمله استانبول را پذیرفت

داعش مسئولیت حمله استانبول را پذیرفت
دوشنبه 13 دی 1395 - 13:14

گروه تروریستی داعش، حمله تروریستی به یک باشگاه شبانه در استانبول را برعهده گرفت، تلاشها برای دستگیری عامل این حمله تروریستی همچنان ادامه دارد.

العالم - ترکیه

آسوشیتد پرس روز دوشنبه گزارش داد؛ گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به یک باشگاه شبانه در استانبول را که به کشته شدن 39 نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد، بر عهده گرفت.
خبرگزاری اعماق، وابسته به داعش مدعی شد «حمله‌ای که پیش از آغاز سال نو رخ داد به وسیله یک سرباز شجاع خلیفه حادث شد که مشهورترین باشگاه شبانه را هدف گرفت؛ جایی که مسیحیان در حال جشن گرفتن سنت بت‌پرستی‌شان بودند.»
در این بیانیه، شلیک این مرد به مردم در باشگاه شبانه استانبول بنا بر دستور بغدادی، خلیفه خودخوانده داعش انجام شده است. این گروه، ترکیه را «برده صلیب» می‌نامد.
این در حالی است که تلاش‌های گسترده پلیس ترکیه برای دستگیری ضارب همچنان ادامه دارد. به گفته منابع امنیتی ناشناس در دولت ترکیه، ضارب احتمالاً اهل قزاقستان یا قرقیزستان است. پلیس ترکیه همچنین معتقد است این تیراندازی، به عملیات تروریستی شش ماه پیش در فرودگاه آتاتورک شباهت‌های زیادی دارد و ممکن است هر دو به وسیله یک گروه طراحی و اجرا شده باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها