بنیاد بیل گیتس به دنبال مبارزه با اچ‌آی‌وی

دوشنبه 13 دی 1395
13:21
بنیاد بیل گیتس به دنبال مبارزه با اچ‌آی‌وی بنیاد بیل و ملیندا گیتس بخشی از سرمایه خود را صرف راه‌اندازی برنامه‌ای کردند که به واسطه آن بتوان احتمال ابتلا به اچ‌آی‌وی را در افراد کاهش داد.

العالم- گوناگون

این بنیاد در حدود 140 میلیون دلار از سرمایه خود را در یک برنامه به نام (Intarcia) "اینتارسیا" صرف کردند که هدف آن ایجاد یک ایمپلنت پمپی زیرپوستی بوده که یک جریان ثابت از داروهای ضد اچ‌.آی‌.وی را در یک دوره شش یا 12 ماه به بدن می‌رساند.

در این برنامه همچنین یک پمپ هدفمند برای درمان دیابت نوع 2 نیز وجود دارد.

Intarciaمراحل اداری و قانونی خود را طی کرده و در ماه نوامبر تجاری سازی شده است.

بنابراین اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود به زودی شاهد این فناوری خواهیم بود.

این ایمپلنت جدید در صورت دستیابی به موفقیت می‌تواند در مکانهایی مانند کشورهای جنوب صحرای آفریقا، که در آن ویروس اچ‌آی‌وی یک مشکل جدی باقی مانده موثر واقع شود.

این روش درمانی قیمت بسیار کمی داشته و همچنین می‌تواند نگرانی این مردم درباره مسئله هزینه‌های درمانی را برطرف کند.

منبع:ایسنا

0% ...

آخرین اخبار

پزشکیان فردا به پاکستان می‌رود


نصب سکوی غول‌پیکر نفتی در قلب خلیج‌فارس


دیپلماسیِ وحدت؛ استقبال از طرح ایران برای تقویت همگرایی در جهان اسلام


اردن در گذر تاریخ


قهرمانی تیم ملی کشتی ساحلی در پیکارهای جهانی


حسین حناوی: داستان مقاومت و امید پس از نابینایی


بازگشت هیات ایرانی؛ دستاوردهای مهم در مذاکرات سوئیس؛ لبنان در کانون تفاهمات تهران و واشنگتن + فیلم


تمرکز مذاکرات ایران و آمریکا بر پرونده لبنان و اجرای تعهدات آتش‌بس + فیلم


ناگفته های ساکنان کفررمان از کوچ اجباری در زیر آتش دشمن


خروج شتابزده رئیس سابق شاباک از امارات در پی هشدار امنیتی