پیش بینی تکان دهنده؛

هفت رویدادی که جهان را در سال 2017 دگرگون خواهد کرد!

هفت رویدادی که جهان را در سال 2017 دگرگون خواهد کرد!
پنج‌شنبه 16 دی 1395 - 21:45

روزنامه انگلیسی "دیلی اکسپرس" هفت رویداد را بررسی کرده که انتظار می رود جهان را بطور کلی در سال 2017 دگرگون کند، و آنهم پس از طوفان رویدادهای مهمی که جهان در پایان سال گذشته شاهد بود.

العالم- اروپا

خروج تاریخی انگلیس از اتحادیه اروپا بنا به خواست مردم این کشور، از جمله رویدادهای تاثیر گذار سال 2016 به شمار می آید.

اما، هفت تغییری که بر اساس ادعای این گزارش انتظار می رود دگرگونی جهان را در طول سال جاری در پی داشته باشد، به شرح زیر است:

ا- ورود ترامپ به کاخ سفید
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا از حزب جمهوری خواه، خود را آماده می کند تا به طور رسمی در بیستم ژانویه ماه جاری، وظایفش را در کاخ سفید برعهده گیرد. وی در نوامبر سال گذشته، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروزشد.

ترامپ وعده تغییرات گسترده ای را داده است که انتظار می رود دستاوردهای باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و در رأس آن توافق هسته ای ایران را دربرگیرد.

همچنین، جهانیان منتظر واکنش روسیه درخصوص تصمیم اوباما به اخراج 35 دیپلمات روس به اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

روابط آمریکا با رژیم اسرائیل پس از محکومیت توسعه شهرک سازی صهیونیست ها از سوی جان کری وزیر خارجه آمریکا از دیگر مواردی است که مردم جهان، منتظرموضع حکومت جدید آمریکا نسبت به آن  هستند.

2- مذاکرات سوریه

توافق آتش بس در سوریه، که در 29 دسامبر گذشته میان دو کشور روسیه و ترکیه صورت گرفت. انتظار می رود مذاکرات در این باره در ماه جاری میلادی، در آستانه برگزار شود.

3- آغاز مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

به گفته روزنامه انگلیسی "دیلی اکسپرس"، ترزا می، نخست وزیر انگلیس، ماده 50 پیمان لیسبون را در اواخر ماه مارس به اجرا خواهد گذاشت و این اقدام، گامی قانونی به شمارمی آید که آغاز مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را در پی خواهد داشت. انتظار می رود این مذاکرات دو سال گذشته طول بکشد و در روابط انگلیس با اروپا و سایر کشورهای جهان تاثیربگذارد.

4- انتخابات هلند

قرار است، انتخابات پارلمانی هلند در ماه مارس آینده برگزار شود، اگر "گرت ویلدرز" سیاستمدار اسلام ستیز هلندی که به دشمنی با مسلمانان و پناهندگان معروف است، به ریاست پارلمان دست یابد، بنا به پیش بینی این روزنامه، محبوبیت احزاب راست افراطی در اروپا را در پی خواهد داشت، به ویژه آنکه، این رویداد پس از ماه ها از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تصویب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رخ می دهد. ویلدرز متعهد شده است که مساجد را بسته، از ورود قرآن جلوگیری کرده  و ماندن کشورش را در اتحادیه اروپا به همه پرسی می گذارد.

5- انتخابات فرانسه

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در دو مرحله، مرحله نخست در ماه آوریل و دوم آن در ماه مه برگزار خواهد شد. انتظار می رود "مارین لوپن" از حزب «جبهه ملی»، حزب راستگرای افراطی کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه شود، با این حال بسیاری "فرانسوا فیون" نامزد حزب جمهوری‌خواهان فرانسه، حزب راست میانه را ترجیح می دهند. وی در حمایت از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه معروف است.

به گفته "دیلی اکسپرس"، پیروزی لوپن که در دشمنی با مسلمانان و مهاجران، چهره ای شناخته شده است، ضربه سنگینی به اتحادیه اروپا خواهد زد، چرا که وی نیز ندای خروج فرانسه از اتحادیه اروپا را سر می دهد.

6- انتخابات آلمان

شکست آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در انتخابات آتی این کشور، ضربه محکمی بر پیکره اتحادیه اروپا و نظم بین المللی لیبرال در غرب وارد خواهد کرد، آنهم در میان شایعاتی که از نفوذ قدرت روسیه در افکار عمومی آلمان دم می زنند.

7- کنگره حزب کمونیست چین

"شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین تلاش خواهد کرد تا پایان سال جاری میلادی، قدرتش را در حزب کمونیست چین تقویت کند، آنهم در زمانی که ترامپ سعی می کند، ایالات متحده آمریکا را بیشتر به سوی انزواطلبی سوق دهد.

قابل توجه این که چین، نقش مهمی را در صحنه جهانی ایفا می کند. انتظار می رود، اقتصاد جهانی در سایه رشد اقتصاد چین که در سال های گذشته رشد سریعی را طی کرده تحت تاثیر قرارگیرد.

221-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها