استعفای سفیران اوباما تا مراسم تحلیف ترامپ

استعفای سفیران اوباما تا مراسم تحلیف ترامپ
شنبه 18 دی 1395 - 10:54

تنها گزینه پیش روی سفیران اوباما در سایر کشورها، استعفا تا اول بهمن‌ماه است.

العالم - آمریکا

رویترز روز شنبه گزارش داد؛ تیم انتقالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از تمامی سفیرانی که اوباما به سایر کشورها اعزام کرده خواسته است تا 20 ژانویه (1 بهمن) – روز تحلیف ترامپ – استعفا کنند. این نکته ایست که سفیر آمریکا در نیوزیلند آن را تأیید می‌کند.
در پیام توییتری «مارک گیلبرت» خطاب به رویترز آمده است: «من بیستم ژانویه کناره‌گیری می‌کنم. این فرمان بدون قائل کردن استثنا به وسیله دستوری در قالب یک پیام از سوی وزارت خارجه در 23 دسامبر صادر شد.»
اظهارات وی، گزارش نیویورک تایمز را تأیید می‌کند که به نقل از منابع دیپلماتیک خاطرنشان کرده بود دولت‌های پیشین آمریکا، از هر دو حزب، به طور سنتی فرصتی چندین هفته‌ای یا چندین ماهه را در اختیار برخی از سفرا – به خصوص آن‌هایی که فرزندانشان به مدرسه می‌روند – برای ادامه حضور در کشورهای خارجی قرار می‌دادند.
«جان کربی»، سخنگوی وزارت خارجه در این خصوص گفت استعفای تمامی سفیران تا 20 ژانویه و آغاز کار دولت جدید رخ خواهد داد؛ امری که یک رخداد رایج محسوب می‌شود.
فرمان تیم انتقالی ترامپ می‌تواند ماه‌ها آمریکا را در کشورهای مهمی نظیر انگلیس، آلمان و کانادا از داشتن سفیر منع کند؛ آن هم در شرایطی که سنا وظیفه تأیید آن‌ها را بر عهده دارد. البته یک مقام ارشد تیم انتقالی ترامپ در این خصوص به نیویورک تایمز گفت در این تصمیم، نیت بدی نهفته نیست و چنین اقدامی فقط برای حصول اطمینان از کناره‌گیری سفرای منصوب‌شده اوباما در زمان مقرر انجام می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها