ایران در زمره 10 کشور برتر جهان در تولید واکسن

ایران در زمره 10 کشور برتر جهان در تولید واکسن
يکشنبه 19 دی 1395 - 18:25

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه ایران جزء 10 کشور برتر جهان در تولید واکسن است، گفت: موسسه سرم سازی رازی تنها کشور در منطقه خاورمیانه است که واکسن های انسانی، دامی و طیور تولید می کند.

العالم ـ ایران

دکتر حمید کهرام روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کشورهایی نظیر ترکیه، مالزی و پاکستان در منطقه خاورمیانه هستند که در تولید واکسن پیشرفت های زیادی داشته اند اما فقط توانسته اند واکسن های دامی را تولید کنند و در تولید واکسن های انسانی و طیور ناموفق بوده اند.
وی با اشاره به این که کشورهای اطراف ما قادر به تولید واکسن انسانی نیستند، افزود: موسسه رازی با قدمت 92 ساله خود در تولید واکسن های انسانی، دامی و طیور الگویی برای دیگر کشور ها به شمار می آید.
دکتر کهرام ادامه داد: امروزه مؤسسه رازی به یک نهاد تولیدکننده علم تبدیل شده و می تواند پاسخگوی نیازهایی از جنس سلامت انسان، دام و طیور باشد.
به گزارش ایرنا، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره دیگر ظرفیت های علمی این موسسه افزود: هم اکنون 50 درصد واکسن‌های مورد نیاز برای طیور در موسسه رازی تولید می‌شود.
دکتر کهرام تصریح کرد: کل تولیدات واکسن ایران در سال بین دو تا سه میلیارد دوز است که موسسه رازی بیشترین سهم را در این تولیدات دارد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها