در دیدار با شمخانی مطرح شد؛

اسد: مذاکره، مانع مبارزه با تروریسم نمی‌شود

اسد: مذاکره، مانع مبارزه با تروریسم نمی‌شود
يکشنبه 19 دی 1395 - 20:12

رئیس جمهوری سوریه روز یکشنبه در دیدار علی شمخانی دبیر شورای امنییت ملی کشورمان با وی، گفت: آتش بس و مذاکرات سیاسی نباید مانعی در تداوم مبارزه با گروه های تروریستی جبهه النصره و داعش تا نابودی کامل آنان ایجاد کند.

العالم - سوریه

بشار اسد در این دیدار از نقش موثر و مستمر جمهوری اسلامی ایران در موفقیت های دولت این کشور در مبارزه با تروریسم تقدیر و بر تداوم همکاری سه جانبه میان ایران، سوریه و روسیه در پیگیری فرایندهای سیاسی تاکید کرد.

رییس جمهوری سوریه در جریان این ملاقات بر اعتقاد راسخ دمشق برای پیگیری فرایندهای سیاسی تاکید کرد و افزود: باید تا نابودی کامل گروه های تروریستی مبارزه ادامه یابد.

وی با اشاره به نقش مخرب برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و همچنین برخی همسایگان سوریه که با حمایت از گروه های تروریستی مانع شکل گیری صلح و آرامش در منطقه می شوند، اظهار داشت: تروریسم مرز نمی شناسد و در صورت شعله ور شدن این آتش سوزان، آتش افروزان نیز از آتش آن مصون نخواهند بود.

بر اساس این گزارش، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این دیدار با تبریک پیروزی های مستمر دولت و مردم سوریه در عرصه مبارزه با تروریسم تکفیری از نقش تاثیر گذار و رهبری بشار اسد در هدایت جریان مردمی مقاومت و کسب دستاوردهای فوق قدردانی کرد.

وی با اشاره به افزایش پیچیدگی های سیاسی و امنیتی در بحران سوریه و نقش و تاثیرگذار بازیگران مختلف دراین عرصه نسبت به برخی اقدامات مشکوک که به دنبال بهانه جویی برای نقض آتش بس و به شکست کشاندن روند سیاسی هستند، هشدار داد.

شمخانی بر تصمیم جمهوری اسلامی برای کمک به فرایندهای سیاسی برای پایان یافتن جنگ و خونریزی در سوریه تاکید کرد و افزود: همراهی افراد مسلح با فرایندهای سیاسی، شاخص مهمی برای ارزیابی میزان اعتقاد کشورهای پشتیبان آنها از گفت وگو و مذاکره است.

پربیننده ترین خبرها