پرونده استشهادی فلسطینی به دیوان بین المللی می رود

پرونده استشهادی فلسطینی به دیوان بین المللی می رود
چهارشنبه 22 دی 1395 - 18:21

وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد که تصمیم رژیم اسرائیل مبنی بر لغو اقامت خانواده " فادی القنبر" مجری عملیات شهادت طلبانه اخیر، در قدس اشغالی را به دیوان بین المللی کیفری ارجاع خواهد داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (صفا)، دربیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه فلسطین آمده است تصمیم " آریه دری" Arye Deri وزیرامور داخلی رژیم اسرائیل مبنی بر محرومیت 13 نفر از خانواده القنبر ازحق اقامت دائمی در قدس اشغالی، شکلی فجیع از اشکال مجازات جمعی مردم فلسطین است.

این وزارت خانه تاکید کرد اقدامات مسئولان اسرائیلی جنایت و به منزله نقض آشکار قوانین بین المللی و انسانی به حساب می آید و بخشی جداناپذیر از اقدامات سرکوبگرانه ضد ملت فلسطین به ویژه اهالی قدس با هدف ایجاد رعب و وحشت، تنگ کردن عرصه برآنان و مجبور کردن ساکنان قدس به ترک این شهر درجهت خدمت به طرح های رژیم اشغالگر اسرائیل با ایجاد ترکیب جغرافیای جمعیتی جدید به نفع صهیونیست ها دراین شهر مقدس است.

دراین بیانیه تاکید شده است که رژیم اشغالگر اسرائیل مفهوم استعماری موسوم به " حق اقامت دائم" را ایجاد کرده است تا براساس آن ، فلسطینی ها مجبور باشند برای تحقق اهداف رژیم اشغالگر، حق اقامت در سرزمین خود را از رژیم اشغالگر اسرائیل بگیرند.

وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد که این تصمیم و بازتاب های آن را با جدیت با همه کشورها و موسسات ذیربط سازمان ملل و دادگاه های ویژه بین المللی و درصدرآن دیوان بین المللی کیفری پی گیری می کند.

این وزارت خارجه از جامعه بین الملل خواست که خیلی فوری برای لغو این تصمیم، اقدام و از شهروندان فلسطینی و خانواده القنبر حمایت کند.

وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی دیروز سه شنبه (21 دی) ­مجوز ­اقامت اعضای خانواده فادی القنبر را ­که روز یکشنبه درعملیات ­­شهادت طلبانه ،چهار نظامی صهیونیست را در­ ­­قدس اشغالی به هلاکت رساند و ­15 ­صهیونیست ­­دیگر را زخمی کرد،­ لغو ­کرد.

215-9 

پربیننده ترین خبرها