زمان انتقال سفارت آمریکا به قدس مشخص شد

زمان انتقال سفارت آمریکا به قدس مشخص شد
جمعه 24 دی 1395 - 22:57

هاآرتص نوشت دونالد ترامپ مدت کوتاهی پس از شروع دورۀ ریاست جمهوری، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را اعلام خواهد کرد.

العالم فلسطین اشغالی
یک منبع فلسطینی به هاآرتص گفته است که اعلام انتقال سفارت آمریکا روز یازدهم ژانویه خواهد بود. این روزنامه عبری خاطرنشان کرد دنیل آربیس، تاجر آمریکایی نزدیک به داماد ترامپ، در جلسۀ چند روز قبل خود با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی از جدیت رئیس جمهور جدید آمریکا در انتقال سفارتخانه خبر داده است.
کیلیان کانووی، یکی از مشاوران ارشد ترامپ نیز گفته که او مصمم است بعد از شروع دوران ریاست جمهوری در روز بیستم ژانویه این کار را انجام دهد. وی در گفت و گو با رادیو آمریکا گفت انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس در رأس اولویت های ترامپ قرار دارد. کانووی گفت معتقد است آمریکایی های زیادی از این تصمیم ترامپ استقبال می کنند؛ زیرا این اقدامی ممتاز است.
گفتنی است ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود در صورت راهیابی به کاخ سفید، دولت آمریکا بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل شناسایی و مصوبه پارلمان آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل آویو به بیت المقدس را اجرا خواهد کرد. این اظهارات ترامپ ماه سپتامبر 2016 در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در نیویورک ایراد شده است.
جیسون گرینبلات، مشاور ترامپ در امور اسرائیل، نیز این اظهارات را در گفت و گو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تکرار کرد.
202
 

پربیننده ترین خبرها