هشدار عجیب محمود عباس به ترامپ

هشدار عجیب محمود عباس به ترامپ
شنبه 25 دی 1395 - 12:49

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، طرح رئیس جمهور منتخب آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی، فرایند صلح را نابود، و این تشکیلات را مجبور خواهد کرد که از "به رسمیت شناختن اسرائیل" عقب نشینی کند!

العالم - فلسطین

"محمود عباس" در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو اظهار داشت: "در نامه‌ای به ترامپ از او خواستم دست به این کار نزند. زیرا این‌کار نه تنها مشروعیت آمریکا را از هرگونه ایفای نقش در حل منازعه سلب خواهد کرد، بلکه طرح تشکیل دوکشور را نیز نابود خواهد کرد."
القدس العربی در مطلبی به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: دونالد ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتیش وعده داده بود که قدس را به عنوان پایتخت "اسرائیل" به رسمیت خواهد شناخت، و سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد.
محمود عباس درهمین راستا هشدار داد: "اگر سفارت منتقل شد، گزینه های متعددی را در پیش رو خواهیم داشت و آنها را با کشورهای عربی بررسی خواهیم کرد."
وی افزود: "عقب نشینی از به رسمیت شناختن اسرائیل یکی از این گزینه ها خواهد بود، ولی ما امیدواریم که به آن مرحله نرسیم، و در مقابل بتوانیم با دولت آتی آمریکا همکاری کنیم."
فردا (یکشنبه) قرار است نشستی در پاریس با مشارکت 70 کشور برای تأکید بر تشکیل دو کشور به عنوان تنها راه حل موضوع فلسطین برگزار شود.
محمود عباس گفت: "این نشست ممکن است آخرین فرصت برای اجرای طرح تشکیل دو کشور باشد."

221

پربیننده ترین خبرها