علم، جدل‌ها را تمام کرد؛ احداث «دیوار ترامپ» ناممکن است

علم، جدل‌ها را تمام کرد؛ احداث «دیوار ترامپ» ناممکن است
يکشنبه 26 دی 1395 - 18:18

به گزارش پایگاه خبری اسکای نیوز عربی، دونالد ترامپ ابتدای ماه ژانویه بار دیگر در صفحه شخصی خود در توییتراز احداث دیوار درمکزیک سخن گفت، اما هنوز پرسش های زیادی درخصوص امکان اجرایی شدن این وعده وجود دارد. این در حالی است که برخی به دلائلی این کار را محال می دانند.

 العالم - آمریکا

به گزارش اسکای نیوز عربی، در حالی که ترامپ مدعی شده بود هزینۀ ساخت دیوار مرزی با مکزیک را از این کشور دریافت خواهد کرد، مسئولان مکزیکی تأکید کرده اند که هزینه احداث دیوار را نخواهد پرداخت.

از سوی دیگر، پایگاه "بیزینس انسایدر" نوشت جمهوری خواهان مجلس با برنامه ریزی در صدد تامین هزینه ی این دیوار از پرداختی های مالیات دهندگان و استفاده از قانون دیوار امنیتی سال 2006 هستند.

با وجود این، این پایگاه به نقل از شماری از مهندسان نوشت: «اجرایی شدن این طرح تقریبا ناممکن است؛ زیرا هزینه آن بسیار گزاف خواهد بود، به ویژه  که رئیس جمهوری مکزیک گفته کشورش هزینه احداث این دیوار را که 25 میلیارد دلار خواهد شد را پرداخت نخواهد کرد».
روزا شینگ یکی از مهندسان ارشد که دفترش در سان فرانسیسکو است گفت: «هزینه گزاف احداث این دیوار اجرایی شدن طرح را  ناممکن می سازد».
وی افزود: «آمریکا  در حال حاضر با کسری بودجه روبروست و به جای هزینه کردن برای احداث دیوار پیش از هراقدام باید بر بهبود زیرساخت های شهرها تمرکز کند».

شینگ افزود: «طول مرزهای مکزیک و آمریکا بیش از 3 هزار کیلومتراست واحداث این دیوار به مصالح بسیار زیادی نیاز دارد، یعنی تقریبا سه برابر بیشتر از احداث سد  هوور». وی، همچنین، گفت: «برخی مناطق صخره ای و ناهموار است که به هزینه و وقت بیشتری نیازمند است».

فراتر از این، مهندسان مکزیکی استودیو 3.14  که تیمی از مهندسان معمار و طراحان و برنامه ریزان هستند اعلام داشتند که احداث این دیوار حدود 16 سال به درازا خواهد کشید. یکی از این مهندسان نیز گفت: «این دیوار با اخلاق مهندسی تناسب ندارد. مهندسان دیوارها را به عنوان وسیله ای برای تنظیم فضا احداث می کنند نه به عنوان مانع».

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها