ارتش عراق در آستانه آزادی کامل شرق موصل

ارتش عراق در آستانه آزادی کامل شرق موصل
دوشنبه 27 دی 1395 - 13:17

نیروهای عراقی با تسلط بر ۹۰ درصد از شرق موصل در آستانه اعلام آزادی کامل بخش شرقی این شهر هستند.

العالم ـ عراق

در همین حال سخنگوی عملیات مشترک دیروز (یکشنبه) از آزادسازی 90 درصد از ساحل چپ موصل (شرق موصل) خبر داد و تأکید کرد، داعش در این منطقه آخرین نفسهای خود را می کشد.

بنابر این گزارش، ارتش عراق اعلام کرد که از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون، ۸۰ محله مسکونی را از دست داعش آزاد کرده است.

عبدالامیر یار الله، معاون فرمانده عملیات مشترک عراق گفت: نیروهای عراقی از آغاز عملیات ۸۰ محله، ۳۸۱ روستا، شش شهر و شهرستان و ۱۸ مرکز حیاتی را آزاد کردند.

از بین محله‌هایی که نیروهای عراقی آن را آزاد کردند، المیثاق، المعلمین، الوحده، کوکجلی، القدس، الکرامه، الحی الصناعی، الاطباء، شقق الخضرا، الزهور و المثنی و مهم‌ترین مراکز حیاتی فرودگاه نظامی تلعفر، بیمارستان السلام و چند کارگاه و ۵۶ چاه نفت و پل هستند.

حیدر الساعدی، یکی از فرماندهان ارتش عراق نیز خاطرنشان کرد که نیروهای عراقی در آستانه اعلام آزادی کامل بخش شرقی موصل هستند.

نیروهای عراقی کنترل ۹۰ درصد شرق موصل را در دست دارند و خود را برای حمله به محله العربی و منطقه کاخ‌های ریاست‌جمهوری، آخرین مقرهای داعش در شرق آماده می‌کنند.

در همین حال منابع سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کردند که نیروهای این سازمان از ساعات اولیه صبح امروز (دوشنبه) به سه محله الشرطه، اندلس دوم و نبی یونس در شرق حمله کردند تا آنها را پاکسازی کنند.

بنابر این گزارش نیروهای نظامی با پیشروی قابل ملاحظه خود در ساعات اولیه صبح امروز موجب فرار شمار زیادی داعشی‌ها شدند.

همچنین نیروهای عراقی خطوط دفاعی داعش را در هم شکسته و در عمق محله الاندلس در حال پیشروی هستند. آنها ۷۰۰ متر با رود دجله فاصله دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها