آمادگی بازرگانان ترکیه برای سرمایه گذاری در البرز

آمادگی بازرگانان ترکیه برای سرمایه گذاری در البرز
دوشنبه 27 دی 1395 - 15:24

رئیس اتاق بازرگانی آنتالیای ترکیه گفت که فعالان اقتصادی و بازرگانان ترکیه آماده مشارکت و سرمایه گذاری در بخش های گردشگری و کشاورزی استان البرز هستند.

  العالم-ایران

داود چتین روز دوشنبه در نشست مشترک بین هیات های تجاری دو استان البرز و آنتالیا در کرج، افزود: آنتالیا علاوه بر برخورداری از ظرفیت بالای صنعت گردشگری، در دیگر بخش‌ها از جمله سیستم‌های گلخانه‌ای، صنایع کشاورزی، صنعت کشتی‌سازی و نیز معدن دارای توانمندی‌های بالایی است.
وی تاکید کرد: استان آنتالیا تولید کننده سبزی و صیفی جات به صورت گلخانه ای بالای 6.5 میلیون تن در سال است.
داود چتین با اشاره ظرفیت ها و فعالیت های موفق در بحث صنعت گردشگری در کشور ترکیه به ویژه آنتالیا، گفت: این استان آمادگی دارد دوره های آموزشی را در زمینه توریست و هتل داری برای علاقمندان برپا کند.
رئیس اتاق بازرگانی آنتالیا اضافه کرد: ترکیه فعالیت هایی در ساخت هتل های زنجیره در ایران داشته، از جمله این هتل ها در تبریز ساخته شده و هم اکنون در حال برنامه ریزی و ایجاد بستر برای ایجاد این هتل ها در استان البرز هستیم.
وی با اشاره بر اینکه بخش‌خصوصی و اتاق‌های بازرگانی دو کشور می‌توانند تحول عظیمی در مناسبات دو طرف ایجاد کنند، گفت: سفر سال گذشته هیات تجاری آنتالیا به البرز، فرصتی را فراهم کرد تا اطلاعات مناسبی از نوع همکاری‌های آتی به دست آوریم.
وی ادامه داد: امروز همراه با آگاهی دقیق تر از مناسبات دو کشور، هیات اقتصادی قوی را برای تعامل بیشتر روابط تجاری به البرز آورده ایم.
داود چتین تاکید کرد: هیات اعزامی اتاق آنتالیا به البرز، علاقمند است ظرفیت‌های مشارکت را شناسایی و با شرکت‌های ایرانی همکاری ها را بیش از پیش افزایش دهد.

منبع:ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها