نیروی زمینی به کمک حادثه دیدگان پلاسکو شتافت

نیروی زمینی به کمک حادثه دیدگان پلاسکو شتافت
پنج‌شنبه 30 دی 1395 - 13:46

به دنبال آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری تهران یگان های امدادی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی برای کمک به حادثه دیدگان به محل شتافتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم همچنین پس از درخواست اورژانس، قرارگاه ثارالله مجوز پرواز بالگرد برای امدادرسانی به مجروحان پلاسکو را صادر کرد.

براساس این گزارش آواربرداری در پلاسکو از لحظاتی پیش آغاز شده و ماموران یگان ویژه و ارتش برای تامین نظم و امنیت در محل مستقر شده اند.

تعدادی بیل مکانیکی نیز به منظور انجام آواربرداری وارد محدوده ساختمان پلاسکو شد.

در کنار تیم‌های امدادی،  تیم‌هایی از نیروهای یگان ویژه و ارتش برای امدادرسانی و تامین نظم و ایمنی محل در محدوده چهارراه استانبول حضور دارند و  اقدام به تخلیه لایه به لایه جمعیت از معابر و نوارکشی در محل کرده است تا مسیر تردد خودروهای امدادی باز شود.

همچنین منابع امدادی می گویند که مشکل نشت گاز در محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو نیز با حضور عوامل مربوطه برطرف شده است.

سخنگوی آتش نشانی هم با بیان اینکه در حال حاضر اطفای حریق احتمالی در دستور کار ما نیست، گفت: آواربرداری برای نجات مصدومان احتمالی در اولویت کاری قرار دارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، ملکی افزود: امداد رسانی از دقایق  ابتدایی  آغاز آتش سوزی در ساختمان  پلاسکو آغاز شد  ولی به علت گستردگی آتش در مراحل آخر عملیات، حرارت زیادی که از آتش در ساختمان وجود داشت مقاومت و ایمنی کم سازه باعث ریزش آن شد.

وی گفت: چند انفجار شدید در داخل ساختمان پلاسکو اتفاق افتاد  قطعا کسانی که در ساختمان حضور داشتند  اما اطلاع از تعداد نفرات نداریم  .

ملکی با انتقاد از صاحبان واحدهای تجاری و تولیدی ساختمان پلاسکو پیرامون نداشتن ایمنی کافی این سازه  گفت: تاوان  بی احتیاطی چند نفر را  آتش نشان های ما  داده اند .

وی ادامه داد: تا کی بی توجهی افرادی به تذکرات آتش نشانان و شهرداری باعث بوجود آمدن این اتفاقات شود .

سخنگوی آتش نشانی تصریح کرد: در همان ساعات اولیه اخطارهای متعددی به افراد حاضر در ساختمان  داده شد  اما افرادی برای برداشتن چک و مدارک خود بدون توجه به  اخطارها داده شده وارد ساختمان شدند و حتی  در موقع بحران هم حرف کسی را گوش نکردند.

ملکی در پاسخ به این سوال که ممکن است  انباشت  مواد اولیه  در طبقات زیرین  این ساختمان که در زیر آوار مانده اند آیا باعث  آتش  سوزی مجدد می شود ؟ گفت : فعلا  آتش از بین رفته  و چیزی که  وجود دارد غباری بیش نیست.

سخنگوی آتش نشانی تاکید کرد : در حال حاضر  اطفای  حریق  اولویت کاری ما نیست و آوار برداری  را آغاز کرده ایم.

پربیننده ترین خبرها