زمزمه های امید از پلاسکو+ویدیو

شنبه 2 بهمن 1395 - 04:48

منابع امدادی حاضر در محل ساختمان پلاسکو از دستیابی به علایمی خبرمی دهند که نشانه زنده بودن تعدادی ازافراد گرفتار شده در زیر آوار ساختمان پلاسکو است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم از محل حادثه پلاسکو گزارش شده است که زمزمه‌های امید از پلاسکو شنیده می‌شود. براساس آنچه از بی‌سیم یکی از ماموران آتش‌نشانی به گوش رسید، گویا از پشت دیوار چند نفر را با دستگاه تشخیص داده‌اند. به آنها گفته‌اند بکوبید به دیوار، آنها هم به دیوار کوبیده‌اند. صدا از پارکینگ پاساژ کویتی‌ها یعنی ضلع غربی ساختمان پلاسکو شنیده شده است.

ایسنا ازمحل حادثه گزارش کرد: گویا به جز آتش‌نشانان، تعدادی کارگر هم زیر آوار هستند. بر اساس اظهارات یکی از آتش‌نشانان، تلفن همراه این کارگرها روشن بوده و در تماس بوده‌اند اما در حال حاضر تلفنشان خاموش شده است. این احتمال وجود دارد که شارژ دستگاهشان تمام شده باشد. همچنین ممکن است افرادی که گفته می‌شود به پیام ماموران پاسخ داده و به دیوار کوبیده‌اند، همین کارگرها باشند.

با این حال  هنوز خبری مبنی بر زنده ‌بودن افرادی در زیر آوار از سوی منابع رسمی حاضر در محل حادثه اعلام نشده است.

در سومین روز آواربرداری ساختمان تخریب شده پلاسکو صدها نیروی سازمان آتش نشانی و سایر واحدها در محل مشغول فعالیت هستند و تلاش آنان برای کمک به افرادی  که احتمال داده می شود در طبقات منفی پلاسکو گرفتار شده اند همچنان ادامه دارد.

مرتضی طلایی نایب رییس شورای شهر تهران جمعه شب پیدا شدن یک جسد از زیر آوار ساختمان پلاسکو را تایید کرد، اما هویت این فرد را اعلام نکرد.

طلایی گفت: در حال حاضر تنها یک نفر از زیر آوار ساختمان پلاسکو پیدا شده است.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی هم اعلام کرد : بدن، سر و صورت آتش نشان شهید آسیب دیده است و هم اکنون امکان شناسایی وجود ندارد.

وی ادامه داد : جسد این شهید باید از ساختمان پلاسکو به محوطه منتقل شود تا از روی کارت شناسایی بتوان هویتش را مشخص کرد.

همچنین یکی از آتش نشانان فعال در امداد رسانی ساختمان پلاسکو به نام بهنام میرزاخانی بر اثر سوختگی شهید شد.

این مامور آتش نشانی از روز گذشته به علت سوختگی شدید بالای 60 درصد از بیمارستان سینا به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری منتقل شده بود و از دیروز در بخش ICU بستری بود که متاسفانه صبج جمعه به علت شدت سوختگی جان خود را از دست داد.

ساختمان هفده طبقه پلاسکو در خیابان جمهوری صبح روز پنجشنبه سی ام دی ماه دچار آتش سوزی شد و پس از مهار بخشی از آتش ساعت یازده و نیم ظهر همان روز به طور کامل فروریخت.

پربیننده ترین خبرها