مدیرکل کنسولی وزارت خارجه خبر داد:

روادید گروهی برای گردشگران ایران و قزاقستان

روادید گروهی برای گردشگران ایران و قزاقستان
يکشنبه 3 بهمن 1395 - 12:28

مدیرکل کنسولی وزارت خارجه از ارائه تسهیلات به بازرگانان ایران و قزاقستان خبر داد .

العالم- ایران

علی چگنی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به قزاقستان سفر کرده است در گفت‌وگویی گفت: براساس مذاکرات انجام شده بین مقامات کنسولی ایران و قزاقستان که در آستانه برگزار شد و طی عقد قرارداد جدید به منظور گسترش روابط بازرگانی و تردد گردشگران دو کشور، تصمیماتی در جهت تسهیلات روادید انجام شد.

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: بر اساس تصمیمات جدید از این پس بازرگانان دو کشور روادیدهای طولانی مدت و حق اقامت بیشتر به صورت روادید کثیرالمسافره بدون طی کردن مراحل اداری طولانی دریافت خواهند کرد و بعد از سفرهای متعدد روادید با اعتبار یک تا سه سال دریافت خواهند کرد.

چگنی تصریح کرد: از این پس اتباع دو کشور جهت سفر به کشورهای یکدیگر در گروه‌های پنج تا پنجاه نفری احتیاج به روادید فردی ندارند و روادید گروهی برای آنان صادر می‌شود که مرحله اولیه لغو روادید خواهد بود.

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه ایران که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، گفت: همانطور که بارها اعلام شده جمهوری اسلامی ایران هیچ منعی برای لغو روادید با همسایگان و به خصوص کشور قزاقستان ندارد و امیدواریم تصمیمات جدید و این قرارداد پیش زمینه لغو کامل روادید بین دو کشور باشد.

چگنی در پایان گفت: این تصمیمات در جریان  سفر آقای روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به قزاقستان و مذاکرات با همتای قزاق خود صورت گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها