شیخ نعیم قاسم: امریکا، اسراییل و رژیم سعودی تروریست هستند

شیخ نعیم قاسم: امریکا، اسراییل و رژیم سعودی تروریست هستند
جمعه 8 بهمن 1395 - 14:40

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به جنایات تروریستها در منطقه با دلارهای نفتی و برخورداری آنها از حمایت های سیاسی ونظامی، گفت: آمریکا، اسرائیل و رژیم صهیونیستی تروریست هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

شیخ نعیم قاسم در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما تاکید کرد: راهبرد حزب الله در منطقه، مداخله نکردن در امور داخلی کشورها و حمایت از متحدانش است.

وی با بیان اینکه داعش و گروههای افراطی تروریستی، دست پرورده حامیان منطقه ای و فرا منطقه ای آنها هستند، گفت: امریکا ، اسراییل و رژیم سعودی تروریست هستند زیرا جنایاتی که تروریست ها در منطقه انجام می دهند با دلارهای نفتی، حمایت های سیاسی و تجهیزات نظامی است که آنها برای تروریست ها فراهم می کنند و حامیان تروریست ها بدانند که روزی باید به ملتهای منطقه و جهان پاسخ دهند.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به حضور نیروهای حزب الله در سوریه تصریح کرد: حضور ما در سوریه به درخواست رسمی دولت این کشور بوده است و نیرو های حزب الله برای حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ملت سوریه می جنگند و هیچ گونه چشمداشتی به خاک این کشور ندارند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید برحمایت سوریه و ایران از حزب الله در جنگ 33 روزه اظهار داشت: سوریه و ایران در این جنگ در کنار ما بودند و اکنون ما در کنار برادران خود در سوریه با تروریسم می جنگیم و متحدانمان را فراموش نخواهیم کرد.

شیخ نعیم قاسم ضمن تقبیح اقدامات سعودی ها در سوریه و منطقه گفت: حکام سعودی سودای تسلط بر منطقه را در سر می پرورانند و حمله انها به یمن نیز با همین هدف صورت گرفته است، در حالی که مردم منطقه، انان را فاقد مشروعیت می دانند و به اقدامات جاه طلبانه انها در یمن پاسخ داده اند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود: سعودی ها برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی علنا اعلام کرده اند که از جنبش فلسطینی ها علیه رژیم اشغالگر قدس حمایت نمی کنند، در حالی که در سوریه و دیگر کشور های منطقه همچون یمن مداخله نظامی دارند و مردم بی دفاع این کشور ها را به خاک و خون کشیده اند.

شیخ نعیم قاسم همچنین با اشاره به روابط خوب حزب الله با روسیه گفت: ما و روسیه در بسیاری از مسائل مهم منطقه اشتراک نظر داریم و تهدید تروریسم در سوریه این همکاری ها را تعمیق بخشیده است.

وی اضافه کرد: روسیه در این مقطع زمانی در سوریه متحد حزب الله است و همکاری دوجانبه ای در مقابله با تروریسم شکل گرفته است.

شیخ نعیم قاسم همچنین در مورد حوادث سوریه و نقش رژیم اشغالگر قدس در جنگ و آشوب در این کشور اظهار داشت: رژیم صهیونیستی عامل بحران در منطقه است و به آتش جنگ در سوریه دامن زده است این رژیم از شرایط موجود بسیارخوشحال است اما بداند که موضوع فلسطین همچنان اولویت جهان اسلام است وما در دفاع از حقوق فلسطینیان در کنار آنها هستیم.

پربیننده ترین خبرها