تشکیلات خودگردان فلسطین از مقامات تل‌آویو شکایت می‌کند

تشکیلات خودگردان فلسطین از مقامات تل‌آویو شکایت می‌کند
جمعه 8 بهمن 1395 - 11:20

بدنبال تشدید ساخت شهرک های صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، فلسطین از مقامات تل‌آویو در دیوان بین‌المللی کیفری شکایت می‌کند.

العالم - فسطین

روزنامه القدس العربی گزارش داد، بدنبال هجمه شهرک سازی صهیونیستی که با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا تشدید شده و بیش از سه هزار واحد مسکونی را شامل می شود، مقامات حکومت خودگردان فلسطین در این خصوص، هفته آینده به دادگاه جنایی بین المللی شکایت می کنند.

"ریاض المالکی" وزیر خارجه حکومت خودگردان به رادیو "صوت فلسطین" گفت: رهبران فلسطینی به منظور توقف فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی 1967 از جمله در قدس شرقی، راهکارها و اقداماتی را در نظرگرفته، که شکایت به دادگاه جنایی بین المللی به منظور توقف شهرک سازی ها، در هفته آینده از آن جمله است.
وی تصریح کرد: به منظور حمایت از مردم و سرزمینمان، در آینده نزدیک، به گروهی از سازمان ها و نهادهای بین المللی ملحق خواهیم شد و از همه امکانات پیش رو استفاده خواهیم کرد.
گفتنی است، فلسطین ارائه گزارش زودهنگام دبیرکل سازمان ملل متحد درباره فعالیت های شهرک سازی را به شورای امنیت خواستار شده است. موضوع احداث 2500 واحد مسکونی جدید در سرزمین های اشغالی فلسطین و میزان پایبندی رژیم صهیونیستی به قطعنامه شماره 2334 در این خصوص، روز (سه شنبه) در شورای امنیت بررسی شد.

ساخت 556 واحد مسکونی دیگر در کمیته شهرک سازی در ابتدای هفته به تصویب رسید و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آویگدور لیبرمن وزیرجنگ این رژیم آن را امضا کردند. همچنین براین اساس قرار است، 2500 واحد مسکونی دیگر نیز در کرانه باختری رود اردن احداث شود.
221

پربیننده ترین خبرها