سال 2016 ... آلمان با پناهجویان رکورد زد

سال 2016  ... آلمان با پناهجویان رکورد زد
جمعه 8 بهمن 1395 - 18:31

آمارهای رسمی از افزایش جمعیت آلمان به بیش از 82 میلیون درسال 2016 میلادی حکایت دارد.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، دفتر آمار فدرال آلمان روز جمعه اعلام کرد جمعیت آلمان در سال 2016 با رشد بی‌سابقه نسبت به سال پیش یعنی 2015، ۶۰۰ هزار نفر افزایش داشته وبه ۸۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.
براساس این گزارش، مهاجرت از خارج به ویژه مهاجرت پناهجویان ، اصلی ترین علت افزایش جمعیت آلمان بوده است.
طبق گزارش دفتر آمار فدرال آلمان، این رشد بی‌سابقه جمعیت در حالی رخ داده است که در سال ۲۰۱۶ آمار مرگ و میر بیشتر از آمار تولد بوده است و میزان مرگ و میر در آلمان درسال گذشته ۱۹۰ هزار نفر بوده، درحالیکه ۱۵۰ هزار نفر درسال یاد شده متولد شدند.
اما درعین حال شمار ورودی به این جمعیت در سال گذشته ۷۵۰ هزار نفر بیشتر از سال ۲۰۱۵ بوده است که این امر به خوبی نرخ پایین تولد در این کشور را جبران کرده است.
از ۱۹۷۲ تاکنون به طور کلی آمار تولد سالانه در آلمان ۵ میلیون نفر کمتر از تعداد مرگ بوده است.
درمقابل سال‌هاست که آمار مهاجرت به آلمان بالاتر از مهاجرت از آلمان به خارج است. ورود بیش از یک میلیون مهاجر و پناهجو در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ که از جنگ و فقر از خاورمیانه، آفریقا و کشورهای دیگر به آلمان پناه برده‌ بودند، رکوردی تازه به شمار می‌رود.
دولت آلمان درراستای برنامه خود برای اسکان و ادغام بیش از یک میلیون پناهجو در جامعه این کشور، حدود 30 میلیارد و 640 میلیون دلار برای ۲۰۱۶ - ۲۰۱۷ در نظر گرفته است.
215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها