واکنش سریع پارلمان عراق به طرح نژادپرستانه ترامپ

واکنش سریع پارلمان عراق به طرح نژادپرستانه ترامپ
دوشنبه 11 بهمن 1395 - 16:28

پارلمان عراق طرح «مقابله به مثل» در برابر تصمیم اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع عراقی به آمریکا را تصویب کرد.

العالم - عراق

نمایندگان پارلمان عراق دوشنبه در واکنش به فرمان اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان این کشور به آمریکا، طرح مقابله به مثل را تصویب کردند.

پارلمان عراق امروز به ریاست سلیم الجبوری تشکیل جلسه داد و به پیشنهاد کمیسیون روابط خارجی پارلمان، موضوع ممنوعیت سفر اتباع عراقی به آمریکا در صحن علنی مطرح شد و در نهایت اکثریت نمایندگان پارلمان رای به «مقابله به مثل» در برابر واشنگتن دادند.

پارلمان عراق در مصوبه خود ضمن تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله به مثل با آمریکا در صورت اصرار بر اجرای فرمان موسوم به «محافظت از ملت در برابر ورود تروریست های خارجی به آمریکا»، از این کشور خواستند از تصمیم خود صرف نظر کند چرا که به روابط بین المللی آسیب می رساند.

با قانونی شدن این مصوبه، دولت عراق ملزم خواهد شد که بخشنامه ای مشابه در ممنوعیت سفر اتباع آمریکایی به عراق صادر کند.

در طرح تصویب شده از سوی نمایندگان پارلمان عراق همچنین از سازمان ملل متحد، نهادهای بین المللی و اتحادیه عرب درخواست شده موضعی قاطعانه و محکم در برابر تصمیم رئیس جمهوری جدید آمریکا اتخاذ کنند و لزوم برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در رابطه با فرمان اجرایی ترامپ علیه کشورهای اسلامی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

در این مصوبه پارلمانی همچنین توصیه شده است که از کنگره آمریکا و کاخ سفید خواسته شود که در مورد تصمیم اخیر ترامپ تجدید نظر کنند.

تصمیم توهین آمیز رییس جمهور آمریکا در ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور اسلامی که عراق نیز یکی از آنها است در طول روزهای گذشته انزجار عمومی گسترده ای در داخل عراق علیه سیاست های واشنگتن به دنبال داشته است.

پربیننده ترین خبرها