ظریف:اجرای کامل برجام مورد تاکید ایران و فرانسه است

ظریف:اجرای کامل برجام مورد تاکید ایران و فرانسه است
سه شنبه 12 بهمن 1395 - 13:02

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تاکید ایران و فرانسه بر اجرای برجام، از عرضه اولین محصول مشترک صادراتی دو کشور در ماه آینده خبر داد.

العالم ـ ایران
محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با ژان مارک ایرو همتای فرانسوی خود با تبریک ایام الله دهه فجر و خوش آمد گویی به وزیر خارجه فرانسه و رییس کمیسیون مشترک ایران و فرانسه برای حضور در ایران، خاطرنشان کرد، بعد از سفر روحانی به فرانسه نقشه راهی در حوزه های مختلف مورد توافق قرار گرفت که بعد از یک سال از اجرای آن، ثمرات خوبی داشته است.

وی گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 2016 به سه برابر مدت مشابه قبل افزایش یافته است.

وزیر امور خارجه افزود: در دیدار صبح امروز با وزیر خارجه فرانسه زمینه های همکاری دو کشور و همچنین زمینه های حل و فصل مشکلات بانکی را بررسی کردیم.
ظریف گفت: ماه آینده شاهد تولید اولین محصول مشترک صادراتی خودرو خواهیم بود که با هدف بازار ایران و منطقه ای تولید می شود که این همکاری به نفع دو کشور است.

وی همکاری در حوزه هواپیمایی ایرباس، علمی و فناوری، ساخت فرودگاه ، قطار و راه سازی و دیگر موارد را از زمینه های مختلف همکاری دوجانبه برشمرد و افزود: امروز هم توافق هایی از جمله در زمینه پول شویی بین دو کشور امضا شد.
وزیر خارجه کشورمان خاطرنشان کرد، در حوزه همکاری سیاسی نیز گفت وگو و بحث های مثبتی داشتیم .اجرای کامل برجام مورد تاکید دو طرف است.همچنین در زمینه تروریسم، قاچاق و مبارزه با افراط گرایی مذاکرات خوبی بین دو طرف صورت گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها