کمتر از یک سوم مردم آمریکا فرمان ترامپ را مفید می دانند

کمتر از یک سوم مردم آمریکا فرمان ترامپ را مفید می دانند
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 06:21

خبرگزاری رویترز گزارش داد: کمتر از یک سوم مردم آمریکا معتقدند دستور اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور درباره منع صدور روادید برای اتباع هفت کشور اسلامی ایمنی بیشتری برای آنها به همراه میآورد.

این نظرسنجی توسط خبرگزاری رویترز و مرکز افکارسنجی ایپسوس در روزهای یازدهم و دوازدهم بهمن ماه ( 30 و 31 ژانویه ) صورت گرفت و روز سه شنبه منتشر شد.

براساس این نظرسنجی 31 درصد آمریکاییها گفتند این ممنوعیت موجب ایمنی بیشتر آنها میشود، 26 درصد گفتند ایمنی آنها را کمتر میکند و 33 درصد گفتند هیچ تغییری در وضعیت ایمنی آنها ایجاد نخواهد کرد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد از هر دو آمریکایی یک نفر از این دستور حمایت میکند.

نتایج نظرسنجی اخیر «رویترز» حاکی از این است که دستور اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید امریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا باعث بروز شکاف در جامعه این کشور و دوقطبی شدن آن شده است.

ترامپ روز جمعه 8 بهمن ماه (27 ژانویه) ) فرمانی را صادر کرد که بر مبنای آن ورود اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن به مدت 90 روز به خاک آمریکا ممنوع است.

اقدام رئیس جمهوری جدید آمریکا اعتراض جدی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل را نیز به دنبال داشته و او در انتقادی شدید، چنین اقدام های نسنجیده ای را بی فایده و بی اثر عنوان کرده است. همچنین 900 نفر از کارکنان وزارت خارجه آمریکا نیز با امضای یادداشتی به این فرمان مهاجرتی تبعیض آمیز اعتراض کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها