توهین ونیزیها به جوان سیاه‌پوست در حال غرق شدن

توهین ونیزیها به جوان سیاه‌پوست در حال غرق شدن
پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 - 09:46

جوان سیاه پوستی که به رودخانه اصلی شهر ونیز افتاده و در حال غرق شدن بود، مردم این شهر ایتالیایی با دیدن صحنه غرق شدن این جوان، به او توهین‌های نژادپرستانه کردند.

العالم ـ اروپا

یک جوان گامبیایی روز یکشنبه 3 بهمن ماه 1395 ( 22 ژانویه) به رودخانه اصلی شهر ونیز افتاد، اتفاقی که به نظر خودکشی می‌رسد. این اتفاق توسط برخی از ساکنان ونیز فیلم‌برداری شده است. اما ماجرای اصلی این نیست، ماجرای اصلی این ویدئو واکنش مردم ونیز به این اتفاق است. مردم با دیدن صحنه غرق شدن این جوان سیاه‌پوست، به او توهین‌های نژادپرستانه می‌کنند و می‌گویند بگذارید بمیرد و نهایتاً نیز هیچ‌کس برای نجات او تلاشی نمی‌کند و این جوان در مقابل چشم صدها نفر در آب غرق می‌شود.

ویدئوی غرق شدن جوان سیاه‌پوست به شکل گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی در ایتالیا منتشر شده است. در این ویدئو یک جوان سیاه‌پوست در حال غرق شدن در کانال اصلی شهر ونیز دیده می‌شود، در این ویدئو مشخص است که او توانایی اینکه خود را روی آب نگه دارد، ندارد. صدها نفر در حال تماشای این ماجرا هستند و برخی نیز در حال فیلم‌برداری از او. در یکی از ویدئوهایی که از این اتفاق منتشر شده است، شنیده می‌شود که فردی فریاد می‌زند:"افریقا! افریقا!"و البته کسی هم می‌گوید برایش یک جلیقه نجات بیندازید.
دو چوب به سمت مرد پرتاب می‌شود اما مرد، ناتوان از گرفتن آنها است. برخی از رسانه‌های ایتالیایی مدعی هستند این مرد اقدام به خودکشی کرده است.

بذارید بمیره

ناظران تصمیم گرفته است این ویدئو را منتشر نکند و تنها تصاویری از آنها منتشر کنند.
مسافران یک قایق فریاد می‌زنند: "برگرد به خونت"، "بذارید بمیره"، "دیوانس، بذارید بمیره"
ویدئوی دومی که از زاویه‌ای دیگر از این ماجرا منتشر شده است گفتگوی بین چند جهانگرد را نشان می‌دهد در حالی که برخی از آنها می‌گویند می‌خواهند به داخل آب بپرند در حالی که باقی، جلوی آنها را می‌گیرند و می‌گویند بسیار خطرناک است.
زمانی که نیروهای امدادی به محل حادثه می‌رسند، جوان گامبیایی، پیش‌تر مرده است.

تحقیقات قضایی

رسانه‌های ایتالیایی او را "پاته سبلی"۲۲ ساله معرفی کرده‌اند. او از دو سال پیش به این سو به عنوان پناهنده در ایتالیا زندگی کرده است و درست روز خودکشی خود از میلان به ونیز رسیده بوده است.
دینو باسو مدیر امداد و نجات دریایی ونیز در این رابطه گفته است، آب دمایی حدود 5 درجه دارد و پرتاب کردن چوب به سمت او هیچ فایده‌ای نداشته است چرا که دمای پایین آب او را بی‌حس کرده بود. این مقام ایتالیایی همچنین اذعان کرده است که یک نجات غریق در حال پریدن به آب بوده است که یک زن مدعی می‌شود این مرد افریقایی تنها در حال صحنه‌سازی است.
به گزارش رسانه‌های ایتالیا دادستان ونیز پرونده‌ای برای بررسی این اتفاق گشوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها