مخالفت یک قاضی آمریکایی با فرمان مهاجرتی ترامپ

مخالفت یک قاضی آمریکایی با فرمان مهاجرتی ترامپ
پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 - 11:36

یک قاضی ایالت کالیفرنیا حکم دونالد ترامپ را در زمینه مهاجرت به چالش کشید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ یک قاضی ایالت کالیفرنیا بدون توجه به حکم ترامپ اعلام کرد حدود سی تبعه یمنی که روادید معتبر آمریکا را دارند می توانند وارد خاک آمریکا شوند.

آندره بیروت، قاضی فدرال آمریکا این حکم را پس از دریافت اعتراض حدود بیست و هشت نفر در خصوص حکم ضد مهاجرت ترامپ، صادر کرد.  چندین نفر از این افراد اتباع یمن هستند که قصد سفر به آمریکا را داشتند؛ اما در فرودگاه جیبوتی پس از توقف هواپیمای خود که عازم فرودگاه لس آنجلس بود  گیر افتاده اند.

تعدادی از یمنی تبارهای آمریکا و چند نفر که مجوز اقامت دائم در آمریکا دارند، از جمله افرادی هستند که از تصمیم ترامپ به قاضی آندره بیروت شکایت کرده اند.

جولی گولدبرگ، وکیل متخصص در امور مهاجرت که به اتفاق دستیار خود دانیل کاواروبیاس کلین شکایت این افراد را به دادگاه ارائه کرده است، در گفتگویی از جیبوتی به خبرگزاری فرانسه  اعلام کرد این افراد کسانی هستند که از جنگ در کشور خود فرار کرده اند. در میان این افراد برخی زخمی هستند و به خدمات درمانی مورد نیاز خود دسترسی ندارند. تعدادی از آنها بچه های خود را در جنگ از دست داده اند.

در میان یمنی هایی که در فرودگاه جیبوتی گیر افتاده اند، یک مرد یمنی حضور دارد که همسر و دخترش شهروند آمریکا محسوب می شوند؛ اما پسر سه ساله آنها این وضع را ندارد و خانواده اش منتظر هستند تا سفارت آمریکا در جیبوتی به درخواست روادید فرزندشان جواب دهد. یک پسربچه شش ساله دیگر نیز در میان این افراد وجود دارد که پدر و مادرش در ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کنند و قصد دارد به همراه عموی خود به آمریکا سفر کند.

جولی گولدبرگ تاکید کرد:"دولت آمریکا تلاش می کند به تروریست ها اجازه ورود به خاک آمریکا را ندهد اما آیا درست است که به این بهانه مانع از آن شود که کودکان به پدر و مادر خود که در آمریکا زندگی می کنند، ملحق شوند؟ ترامپ چگونه می خواهد با ممانعت از ورود یک پسربچه سه ساله به آمریکا با تروریسم مبارزه کند و جلو ورود تروریستها به کشور را بگیرد؟ بهتر است یکی این موضوع را برای من روشن کند."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها