حملۀ هوایی عربستان به مناطقی از یمن

حملۀ هوایی عربستان به مناطقی از یمن
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 13:53

جنگنده های متجاوز سعودی از صبح امروز چندین بار مناطقی از یمن را هدف قرار داده اند.

العالم - یمن

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از یمن گزارش داد، جنگنده های سعودی مناطق القطفه، سداح، السلان و الزرقه در شهر المصلوب (استان الجوف) را هدف قرار دادند.
جنگنده های سعودی پیش از این نیز به مناطقی در استانهای تعز، نهم و مأرب حمله کردند.

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به حملات مستمر و تجاوزکارانه عربستان، دیشب با شلیک یک فروند موشک دوربرد، یک پایگاه نظامی در منطقه المزاحمية نزدیک ریاض را هدف قرار دادند.

معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفت وگو با شبکه خبری العالم با تاکید بر اینکه شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی در تیررس موشک های ارتش و کمیته های مقاومت مردمی یمن است، تاکید کرد: فرودگاهها و بنادر عربستان دیگر در امان نیستند.

سرهنگ عزیز راشد در اشاره به حمله ارتش یمن با یک فروند موشک بالستیک به پایگاه نظامی عربستان در منطقه المزاحمية در نزدیک شهر ریاض افزود: امروز، روزی تاریخی برای ملت یمن است زیرا با وجود تجاوزگری سعودیها علیه یمن و محاصره این کشور، قدرت موشکی یمن قویتر از گذشته بازگشت.

وی افزود: (عملیات) این سامانه موشکی پاسخی به تجاوزگری علیه یمن به شمار می رود. ریاض و همه فرودگاههای نظامی عربستان اکنون در تیررس موشک های یمن است. وقتی سعودیها مجبور شدند که از فرودگاههای دیگری استفاده کنند، این کار صدها میلیون دلار برای آنها هزینه خواهد داشت.

سرهنگ عزیز راشد گفت: فرودگاهها و بنادر عربستان در تیررس قدرت موشکی یمن قرار گرفته است که این امر پاسخی به وحشیگری عربستان و تهدید این کشور به بمباران بنادر یمن به شمار می رود.

جانشین سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: مردم یمن از مدتها پیش منتظر این پاسخ بودند و شادمانی خود را ابراز خواهد داشت زیرا متجاوزان مناطق شهری و نظامی را هدف قرار می دهند و دیگر نمی توانند به تجاوزگری خود ادامه دهند زیرا ما اهدافش را یک به یک و بندر به بندر خواهیم زد.

6

پربیننده ترین خبرها