مسکو: 900 هدف داعش را در «الباب» نابود کردیم

مسکو: 900 هدف داعش را در «الباب» نابود کردیم
سه شنبه 19 بهمن 1395 - 18:25

مسکو اعلام کرد که جنگنده‌هایش تاکنون نزدیک به 900 هدف از داعش را در الباب واقع در شمال سوریه نابود کرده اند.

العالم سوریه

ستاد کل ارتش روسیه خاطرنشان کرد، جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور درپی عملیات در شمال سوریه، نزدیک به 900 هدف از گروه تروریستی داعش را در شهر «الباب» نابود کرده‌اند.

ژنرال «سرگئی رودسکوی» سخنگوی اداره عملیات اصلی ستاد کل ارتش روسیه در نشست خبری گفت: از زمان همکاری جنگنده‌های روسیه با ترکیه در راستای عملیات «سپر فرات» در شمال سوریه و تصرف شهر الباب، 892 موضع از داعش هدف قرار گرفته است.

نیروی هوایی روسیه از 30 سپتامبر 2015  حملاتی را به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور، برای کمک به دولت سوریه در زمینه مبارزه با گروه‌های تروریستی آغاز کرد.

دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه سوم شهریور سال جاری بدون هماهنگی با دولت سوریه دستور ورود به خاک این کشور را داد تا عملیات نظامی با نام سپر فرات در شمال سوریه و با هدف پاکسازی داعش از مرز ترکیه (هدف اصلی بیرون راندن شبه‌نظامیان کُرد از مناطق غربی رودخانه فرات) آغاز شود.

تا کنون حدود 2000 کیلومتر مربع از مناطق شمال سوریه به اشغال ترکیه و گروه های مسلح تحت حمایتش درآمده است و این کشور در حال ادامه عملیات سپر فرات برای ایجاد منطقه حائل 5هزار کیلومتر مربعی است. اردوغان یک بار نیز تصریح کرده بود که هدف از لشگرکشی ترکیه به سوریه، ساقط کردن دولت «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی این کشور است.

منبع: فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها