چین: ترامپ نشان داد چیزی دربارۀ مبارزه با تروریسم نمی‌داند

چین: ترامپ نشان داد چیزی دربارۀ مبارزه با تروریسم نمی‌داند
چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 16:50

رسانه های دولتی چین روز چهارشنبه اعلام کردند فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای منع ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به این کشور نشان داد دولت وی وظایف خود را در مبارزه با تروریسم نمی داند.

العالم - آمریکا - آسیا

این فرمان فعلا با حکم یک قاضی فدرال در سیاتل موقتا به حال تعلیق درآمده و دادگاه تجدید نظر فدرال آمریکا به دقت سرگرم بررسی آن است.

دولت چین با ملایمت از فرمان اجرایی ترامپ انتقاد کرده و سیاست دولت آمریکا در زمینه مهاجرت را حق حاکمیتی این کشور دانسته است. دولت چین در عین حال اعلام کرد به نگرانی های جدی درباره این سیاست باید توجه شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، خبرگزاری دولتی شین هوا در چین اعلام کرد فرمان ترامپ نشان می دهد دولت وی درک صحیحی از مسئولیت خود در مبارزه جهانی با تروریسم ندارد.

شین هوا در تحلیلی نوشت: عناصر افراطی سرتاسر جهان می توانند از این ممنوعیت برای توجیه هر چه بیشتر اقدامات بیرحمانه خود استفاده کنند و عناصر بیشتری را جذب خود کنند.

این خبرگزاری افزود: این تهدیدی جدی نه فقط علیه ایمنی و امنیت آمریکا، بلکه تهدیدی علیه دیگران در سرتاسر جهان است. کشورهای مشمول این ممنوعیت سفر، مانند عراق، لیبی و سوریه، به سبب اینکه دولت های قبلی آمریکا  و دیگر قدرت های غربی برای حفظ منافع خود در این کشورها مداخله نظامی کردند، قربانی تروریسم شده اند.

رویترز نوشت چنین تفسیرهایی در شین هوا با سیاست دولت چین مترادف نیست اما اغلب بازتابی از موضع رسمی این کشور است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها