رأی اعتماد گرفتن وزیر دادگستری مهاجرستیز ترامپ

رأی اعتماد گرفتن وزیر دادگستری مهاجرستیز ترامپ
پنج‌شنبه 21 بهمن 1395 - 09:59

سنای آمریکا سنای آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت ایران) با 52 رأی موافق در برابر 47 رای مخالف به سناتور جمهوری خواه "جف سشنز" نامزد پیشنهادی ترامپ برای پست وزارت دادگستری این کشور رأی اعتماد داد.

العالم - آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توییتر با انتشار پیامی، رأی اعتماد سنا به سشنز را تبریک گفت.
جف سشنز به رویکردهای نژادپرستانه و ضدیت با مهاجران معروف است و پیشنهاد وی برای وزارت دادگستری محل بحث و جدل هایی در داخل محافل آمریکایی شده است.
این سناتور محافظه‌کار ۶۹ ساله از ایالت آلاباما از حامیان اولیه دونالد ترامپ بود و پیشتر اتهام‌هایی مرتبط با "نژادپرستی" علیه او مطرح شده بود.
پس از پایان کار لورتا لینچ، وزیر دادگستری باراک اوباما، دونالد ترامپ، سلی ییتز را که معاون وزارت دادگستری بود به عنوان سرپرست موقت آن وزارت خانه معرفی کرده بود تا صلاحیت جف سشنز، نامزد دونالد ترامپ برای تصدی این وزارتخانه، در سنا تایید شود.
اما تنها دو روز پس از این معرفی، ترامپ، خانم ییتز را به دلیل "سرپیچی" از فرمان اجرایی خود مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا برکنار کرده بود.
سلی ییتز به وکلای این وزارتخانه دستور داد از فرمان اجرایی رئیس جمهوری آمریکا در مورد منع ورود شهروندان هفت کشور به آمریکا دفاع نکنند.
ییتز گفته بود: "وزارت دادگستری در دفاع از این دستور اجرایی استدلال نخواهد کرد."
پیشتر چندین سناتور دموکرات با انتصاب وزیر دادگستری پیشنهادی دونالد ترامپ مخالفت کرده بودند. بعضی از آنها از نزدیکی او با دونالد ترامپ انتقاد می‌کردند.
بعضی از نمایندگان جمهوری‌خواه اما در پی حمایت از او برآمدند. چارلز گرسلی، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیووا، جف سشنز را "مرد عمل به حرف" معرفی کرده است.

216-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها