کاخ سفید؛ شفافیت در قبال داعش و ابهام در برابر روسیه

کاخ سفید؛ شفافیت در قبال داعش و ابهام در برابر روسیه
جمعه 22 بهمن 1395 - 01:36

سخنگوی کاخ سفید ضمن تاکید صریح بر لزوم مقابله با خطر تروریسم داعش، از پاسخ دادن به پرسشها درباره رویکرد ترامپ درخصوص روسیه طفره رفت.

العالم - آمریکا

شان اسپایسر پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در واشنگتن ضمن طفره رفتن از این سوال که ایا ترامپ می خواهد تغییراتی درباره رویکرد واشنگتن به موضوع پیمان استارت بوجود بیاورد گفت: تماس تلفنی رئیس جمهور (ترامپ) با رئیس جمهور روسیه، گفتگویی خصوصی بین دو نفر بوده است و نمی خواهم وارد این مسئله شوم.

اسپایسر اما در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر زمینگیر شدن آمریکا در مناطق مختلف جهان و تهدیدهای متوجه آمریکا گفت: آمریکا در چندین کشور جهان درگیر و گرفتار شده است. برای نمونه اگر به "دولت اسلامی عراق و سوریه" (گروه تروریستی داعش) و کانونهای فعالیت آن نگاه کنیم متوجه می شویم که باید این مسائل را پایش کنیم. کشورهای زیادی در جهان بویژه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا وجود دارند که باید آنها را بررسی؛ و به مسائل آنها رسیدگی کنیم زیرا که خطر تروریسم اسلامگرا در این منطقه مطرح است. تردیدی نیست که در هشت سال گذشته این خطر اشاعه پیدا کرده است. دیگر این مقابله شبیه جنگهای سنتی نیست.

وی افزود: ما دروضعی نیستیم که با دشمنی با لباس رسمی نظامی مواجه باشیم و با آن مقابله کنیم. گسترش خطر "دولت اسلامی عراق و سوریه" (داعش) در آمریکا نشان می دهد که  ما باید تمرکز بسیار بیشتری بر این مسئله داشته باشیم و منابع بسیار بیشتری در این مسیر اختصاص بدهیم و با رویکرد جدی تری در این زمینه اتخاذ کنیم. خطر ناشی از این مسئله ، شبیه خطر مطرح از جانب یک کشور نیست که در گذشته وجود داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها