روحانی: انقلاب، ایران را از وابستگی به آمریکا آزاد کرد

روحانی: انقلاب، ایران را از وابستگی به آمریکا آزاد کرد
جمعه 22 بهمن 1395 - 11:32

رئیس جمهوری اسلامی در جمع راهپیمایان سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ایران را از وابستگی به بیگانگان و آمریکا آزاد کرد، گفت که دغدغه ما پیشرفت معنویت ، عدافت و آزادی ، حاکمیت ملی و دریک کلمه تحقق کامل جمهوریت و اسلامیت است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی  امروز در اجتماع میلیونی مردم تهران افزود: دغدغه ما همان دغدغه‌های سی‌و‌هشت سال پیش است. دغدغه ما پیشرفت معنویت عدالت و آزادی است. دغدغه حاکمیت ملی است و در یک کلمه تحقق کامل جمهوریت و اسلامیت است.

رئیس‌جمهوری در مراسم راهپیمایی 22 بهمن و در میدان آزادی تهران ضمن گرامیداشت سی‌و‌هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دغدغه ما همان دغدغه‌های سی‌و‌هشت سال پیش است. دغدغه ما پیشرفت، معنویت، عدالت و آزادی است. ذغدغه حاکمیت ملی است و در یک کلمه تحقق کامل جمهوریت و اسلامیت است.

وی گفت: ملت بزرگ ایران انقلاب اسلامی نقطه عطف مهم تاریخ کشورمان است. انقلاب 57 کشور ایران را از وابستگی به بیگانگان و امریکا آزاد کرد و سرنوشت ملت در اختیار ملت قرار گرفت.

روحانی در ادامه تصریح کرد: کدام انقلاب را سراغ دارید که دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته باشد مردم برای یک رفراندوم مهم به پای صندوق آرا دعوت شده باشد. 47 روز بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام در صف‌های طولانی پای صندوق آرا رفتند و به جمهوری اسلامی ایران رای دادند. شما کدام انقلابی را سراغ دارید که در یک سالگی‌اش در کمتر از یک‌سالگی‌اش بعد از 10 ماه صاحب قانون اساسی شده باشد.

انقلاب در سراسر زندگی ما حضور دارد

وی با بیان اینکه، "همه آنهایی که اسلام را دین عدالت، دین آزادی و دفاع از حق و دین انصاف می‌دانند فرزندان این انقلاب بزرگ هستند"، گفت: انقلاب ما تنها در حافظه تاریخی ملت ما نیست انقلاب ما در سراسر زندگی ما در فرهنگ در سیاست در اقتصاد و همه جای زندگی فردی و جمعی‌ ما حضور دارد.

روحانی افزود: آرمان‌ها و اندیشه‌های انقلاب زنده است و زنده باقی می‌ماند؛ من به عنوان فردی که به عنوان یک سرباز از سال 41 در همه صحنه‌ها در کنار سرداران این انقلاب و معمار بزرگ انقلاب بودم، به صراحت می‌گویم، بینش و منش وروش انقلابی، روشی برای جذب بیشتر اذهان و افراد به سمت انقلاب است. انقلابی با کج اندیشی سازگار نیست. انقلاب یک دریاچه نیست. انقلاب رود خروشان جاری است که نسل‌های امروز و فردا به این رود خروشان می‌پیوندند.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: همه آنهایی که امروز به نام اعتلای ایران و اقتدار مردم کشورمان، پاسدار میراث و تمدن اسلام و ایران و خواهان پیشرفت و توسعه جای جای این سرزمین هستند میراثداران واقعی انقلابند.

"انقلاب 57 کشور ایران را از وابستگی به بیگانگان و امریکا آزاد کرد و سرنوشت ملت در اختیار ملت قرار گرفت."

روحانی در ادامه سخنانش در جمع راهپیمایان 22 بهمن افزود: همه آنها به انقلابی بودنشان افتخار می کنند، همه آنهایی که اسلام را دین عدالت، دین رحمت، دین اخلاق، دین دفاع از حق، دین سلطه ستیزی، انصاف و اعتدال می دانند فرزندان این انقلاب بزرگ هستند.

بینش و منش انقلابی برای جذب بیشتر مردم است

رئیس جمهوری تصریح کرد: بینش و منش انقلابی برای جذب بیشتر مردم به سمت انقلاب است.

دکتر روحانی  انقلابی بودن را به معنای پویایی ، مقاومت و آزادگی بیشتر دانست و تاکید کرد: انقلابی بودن با تنگ اندیشی و خودمداری سازگار نیست.

وی افزود: انقلاب دریاچه نیست بلکه رود خروشان جاری است که نسلهای امروز و فردا به این رود خروشان می پیوندند.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه امروز روزی است که باید انقلابمان را بیش از هر زمان دیگر تثبیت کنیم گفت: امروز روزی است که جمهوریت نظام اسلامی را تثبیت می کنیم .

وی افزود: امروز روز تثبیت آزادی و استقلال ، حقوق اساسی ملت ایران و احقاق حقوق شهروندی همه ملت ایران است.

آقای روحانی اضافه کرد : امروز ، روز کرامت همه مردم این سرزمین است و روزی است که همه باید احساس برابری در برابر قانون را با همه وجود لمس کنند.

امتیاز خواهی و ویژه خواری باید درکشور از بین برود

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آن زمانی انقلاب به اهداف بلند خود رسیده است که همه 80 میلیون نفر در برابر قانون برابر باشند گفت: امتیازخواهی و ویژه خواری باید از کشور ما برای همیشه رخت بربندد.

روحانی افزود: وقتی انقلاب به قله رسیده است که اعتماد ما به یکدیگر به سرمنزل کمال رسیده باشد و همه حق امید ملت به آینده نظام روز به روز بیشتر شود.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تکلیف ما در برابر انقلاب، راستگویی و درست کرداری است تأکید کرد: باید در برابر ملت پاسخگو باشیم و وظیفه ما در برابر انقلاب، جامعه و کشور این است که از تنش به دور باشد.

وی باز بودن راه برای پیشرفت و تعالی کشور را وظیفه مسئولان در برابر انقلاب خواند و افزود: رفع نگرانی ملت و مردم از دیگر وظایف ما در برابر انقلاب است.

رئیس جمهوری گفت: تکلیف ما در برابر انقلاب این است که معیشت مردم را برای زندگی بهتر آماده کنیم.

نخبگان باید احساس امنیت کنند

آقای روحانی ادامه داد: وظیفه ما در برابر انقلاب آن است که نخبگان ما فعالان حوزه های فرهنگی و سیاسی به طور کامل احساس امنیت کنند.

رئیس جمهوری گفت : این انقلاب بعد از پیروزی، راه های سخت و دشواری را طی کرده است.

دکتر روحانی در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان 22 بهمن افزود : این انقلاب از امواج ترور، تجاوز و جنگ در سال های اولیه به همت ملت و با فداکاری مردم رهانیده شده است.

وی گفت: شهیدان سربلند ما جانبازان پرافتخار ما، آزادگان سرافراز ما و همه ایثارگران انقلاب و دفاع مقدس سندها و پرچم های پرافتخار این ملت و کشورند.

رئیس جمهوری افزود: این سرمایه های بزرگ ملی را قدر بدانیم و در برابر خانواده بزرگ شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران سر تعظیم فرود بیاوریم و به جهان اعلام کنیم راه ما راه شهیدان و ایثارگران است .

از مسیر انقلاب، امام و رهبری دست برنمی داریم

روحانی گفت: ما از مسیر انقلاب، امام و رهبری معظم انقلاب در هیچ شرایطی دست برنخواهیم داشت.

رئیس جمهوری افزود: ملت ما در پیچ و خم های سخت این انقلاب، راه و مسیر خود را با رهنمودهای رهبری هرگز گم نکرد و مشکلات را پشت سرگذاشت و در عرصه بین الملل شرایط تهدید و جنگ را به صلح تبدیل کرد.

آقای روحانی گفت: اقتصاد ما امروز درحال گذار از مسیر رکود و بی رونقی به سمت رونق و پیشرفت است، تورم ما مهار شده است، زیرساخت هایمان در صنعت نفت، حمل و نقل، کشاورزی و صنایع روز به روز با قدم های استوار به سمت پیشرفت و تعالی می رود.

رئیس جمهوری افزود: بهداشت ما، آموزش و پرورش ما، علم و دانش ما و تامین اجتماعی ما در مراحل شکوفایی قرار گرفته است.

وی گفت: همه  38 سال  بعد از انقلاب  مسیر  افتخارآمیز برای ماست.

روحانی در ادامه سخنانش  در جمع راهپیمایان 22 بهمن به چند نمونه از تلاش های  چند ساله  اخیر  اشاره کرد و افزود: دستیابی به  این  اهداف در سایه  حضور مردم و ایستادگی  و  فداکاری آنان  بوده است.

وی اضافه کرد: برای دفاع از حقوقمان همه با هم  پشت سر رهبری ایستادگی کردیم و  نتایج بسیار  بلندی به دست آوردیم، امروز  حق هسته ای ما را  همه دنیا  پذیرفته است.

صنعت هسته ای ما صادر کننده محصولات خود است

روحانی گفت: امروز خوشحالیم  که صنعت هسته ای ما  محصولات خود را  به دنیا  صادر می کند و در مسیر  تجارت  بین المللی قرار گرفته است، ما آب سنگین  تولیدی  دانشمندان  جوان این کشور  را  به امریکا  و روسیه  صادر کردیم و به کشورهای دیگر صادر می کنیم.

رئیس جمهوری افزود: در زمینه  رآکتور اراک به بازطراحی جدیدی دست یافتیم  و رآکتور اراک مدرن تر از گذشته  بازسازی و کامل خواهد شد.

وی گفت: ما در زمینه  سانتریفیوژ به یکی از مدرن ترین  سانتیریفیوژها، به سانتریفیوژ آی آر 8 دست یافتیم.

رئیس جمهوری افزود: سه سال پیش آن زمانی که می گفتم  در کنار گردش  اقتصادی، سانتریفیوژها  خواهد چرخید،  فکر نمی کردم از دانشمندان  جوان  ما از  آی آر 2 ،آی آر 4 و آی آر 6 عبور کنند و امروز به آی آر 8 برسند که در هفته های گذشته  یو اف 6 به این آی آر 8  تزریق شد و  این به معنای  پیشرفت  جوانان  ما در مسیر علوم هسته ای است.

وی گفت: امروز حق خود را در زمینه هسته ای باز پس گرفتیم و در شرایطی هستیم که از اول انقلاب تا پایان سال گذشته حتی یک گرم کیک زرد وارد کشور نکرده بودیم.

رئیس جمهوری افزود: بدخواهان راه معامله و تجارت را در این زمینه در برابر مردم ما سد کرده بودند، به حول و قوه الهی بیش از 350 تن اورانیوم در عرض این چند ماه وارد کشور کرده ایم، آنچه بنابر فشار ظالمانه بدخواهان، نفت و میعانات گازی ما محدود شده بود و ما مسیر را برای رشد تولید باز کردیم.

رئیس جمهوری گفت: میعانات و نفت خام ما در یک سال گذشته یک میلیون و 200 هزار بشکه صادر می شد و امروز به دو میلیون و 800 هزار بشکه رسیده است یعنی به بیش از دو برابر، به 2/3 برابر نسبت به یک سال گذشته رسیده است.

آقای روحانی افزود: آنهایی که می گویند ملت ایران در حال پیشرفت نیست به این آمار و ارقام توجه کنند، بدخواهان و خارج نشینان که می گویند در طول 38 گذشته به سمت پسرفت و عقب ماندگی بودیم به آمارها توجه کنند.

وی گفت: در اوپک و اجلاس اوپک حق ملت ایران را برای تولید و صادرات نفت، با دیپلماسی نفتی پس گرفتیم این افتخار ماست.

در زمینه سانتریفیوژ به یکی از مدرن ترین سانتیریفیوژها، به سانتریفیوژ آی آر 8 دست یافتیم.

رئیس جمهور افزود: یک میلیارد و 700 میلیون دلار از اموال ما را که امریکایی ها نگه داشته بودند باز پس گرفتیم.

آقای روحانی گفت: ما در برابر امریکا که به حقوق ملت ما تجاوز کرده و در دادگاه ساختگی خود در سال های دهه 80 اموال ما را غصب کرده بود و در ماه های اخیر آن را تصاحب کرد، شکایت آن را در هفته های گذشته در دادگاه لاهه ثبت کردیم و حقوقدانان و سیاستمداران ما از پای نخواهند نشست.

رشد اقتصادی در سه و نیم سال گذشته مثبت شده است

رئیس جمهوری گفت : ما در طول سه و نیم سال گذشته به همت جوانان ، کارآفرینان  ، مردم غیور ، زنان و مردان  روستایی و شهری  توانستیم  رشد اقتصادی منفی  6 و هشت دهم درصد را به مثبت  7 و 4 دهم افزایش و همچنین تورم را از 40 درصد به  8 درصد کاهش دهیم.

روحانی در ادامه  سخنانش در میان راهپیمایان  یوم الله  22 بهمن افزود : برای نخستین  بار در طول 37 سال گذشته تراز تجاری صادرات و واردات را  مثبت کردیم .

وی گفت : بعد از 37 سال اولین بار بود  که  ما  به  تراز  مثبت  تجاری دست یافتیم و امسال هم به حول قوه الهی صادرات غیر نفتی ما بر واردات پیشی خواهد گرفت.

رئیس جمهوری ادامه داد : در سالهای گذشته  و در دهه هشتاد سالهایی بوده که  تراز  تجاری ما  20 میلیارد منفی بوده که معنایش این است که آنچه صادر کردیم در برابرش  وارد کردیم و20 میلیارد هم از پول نفت برای واردات آوردیم .

حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت : سال گذشته  و امسال  ما برای واردات  نیاز به پول نفت نداریم، صادرات غیر نفتی بر واردات غیرنفتی ما پیشی گرفته و این افتخار برای ملت ، دولت ،انقلاب اسلامی و برای جوانان ماست.

رئیس جمهوری افزود : جوانان عزیز بدانید در این دولت  در طول سه سال گذشته  سال به سال در بودجه ، اتکاء ما به نفت کاهش یافته است، همان نکته ای که سالها مقام  معظم رهبری بر آن تاکید می کردند.

آقای روحانی گفت : در سالهای قبل از این دولت، اتکای ما به نفت به طور متوسط 44 درصد بود که  در سه سال گذشته به 32 درصد رسید.

وی تصریح کرد: این  نشانه آن است که  ما  مسیر  اهداف  بلند  انقلاب اسلامی را  به خوبی  و به درستی  طی می کنیم.

رئیس جمهوری گفت: امروز در شرایطی هستیم که تا آخر این دولت، اولین بار برداشت گاز ما در میدان های مشترک پارس جنوبی از برداشت قطر پیشی خواهد گرفت.
روحانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن در میدان آزادی تهران با بیان اینکه در تمام سال های گذشته قطری ها 2 تا 2 و نیم برابر بیشتر از ما از میدان های مشترک گازی پارس جنوبی برداشت می کردند افزود: در همه دولت های گذشته 10 فاز پارس جنوبی به بهره برداری رسیده بود اما تا پایان این دولت 11 فاز به بهره برداری خواهد رسید و در شرایطی که برداشت گاز ما در پارس جنوبی تا قبل از دولت یازدهم 240 میلیون مترمکعب در روز بود، امروز به حدود 500 میلیون مترمکعب رسیده است و تا پایان دولت برداشت گاز ما از پارس جنوبی به 560 میلیون مترمکعب خواهد رسید که به این ترتیب از میزان برداشت قطری ها پیشی خواهیم گرفت.
وی گفت: این افتخاری برای ملت بزرگ ایران است که در یک میدان مشترک گازی در حالی که کشور همسایه دو برابر بیشتر از ما برداشت می کرد با همت متخصصان، جوانان، تحصیلکردگان و دانشمندان این کشور به نقطه ای از تعادل رسیدیم که مورد نظر ملت ایران است.
رئیس جمهوری افزود: امسال 9  طرح مهم پتروشیمی به بهره برداری رسیده است و یا تا پایان سال به بهره برداری می رسد و این در حالی ست که تا پایان دولت یازدهم هفت طرح دیگر پتروشیمی نیز بهره برداری خواهد شد.
روحانی با بیان اینکه با توسعه های ایجاد شده در صنعت پتروشیمی، تولید محصولات پتروشیمی 14 درصد و صادرات آن 46 درصد افزایش یافته است گفت: آنهایی که در گوشه و کنار نشسته اند و با فریاد و بوق فکر می کنند که نظام جمهوری اسلامی ایران فقط شعار می دهد و در عمل پیشرفت ندارد، بشنوند که امروز در بسیاری از زمینه ها در دنیا جزو 10 کشور اول دنیا هستیم در حالی که تا 38 سال پیش، کشوری وابسته و واردکننده بودیم.

پربیننده ترین خبرها