میشل عون:

جنگ عربی – اسرائیلی به جنگ عربی – عربی تبدیل شده است

جنگ عربی – اسرائیلی به جنگ عربی – عربی تبدیل شده است
سه شنبه 26 بهمن 1395 - 17:05

ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری لبنان با بیان اینکه « جهان امروز در شرایط شبیه جنگ سوم جهانی به سر می برد»، تاکید کرد که « اندیشه صهیونیستی موفق شده است جنگ عربی – اسرائیلی را به جنگ عربی – عربی که بر درگیری های خونین طائفه ای مبتنی است، تبدیل کند».

العالم ـ لبنان

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، ژنرال عون روز سه شنبه در مقر اتحادیه عرب در قاهره با « احمد ابوالغیط» دبیرکل و سفیران کشورهای عضو این اتحادیه دیدار کرد.
وی در سخنرانی خود در جمع سفیران کشورهای عضو اتحادیه عرب خاطرنشان کرد: جهان در یک شرایط حساس و سرنوشت ساز به سر می برد و با خطرها و تهدیدهای شبیه جنگ سوم جهانی که ملت ها از پیامدهای ویرانگر آن جان سالم بدر نخواهند برد، مواجه هستیم.
رئیس جمهوری لبنان تصریح کرد که محرک این جنگ جدید، تروریسمی است که به هیچ دینی ارتباط ندارد و هدف آن نابود کردن انسان ها است.
ژنرال عون اظهارداشت: در سال 1945 اتحادیه عرب را تصویب و منشور آن را تصویب کردیم و اگر به این منشور احترام گذاشته شده بود امت عربی از جنگ های بیهود دور بود.
وی با بیان اینکه « آیا می توانیم به قدس بدون مسجد الاقصی و کلیسای قدیمی آن فکر کنیم؟»، تاکید کرد: برای جلوگیری از یهودی سازی فلسطین توسط اسرائیل باید تلاش های خود را برای حفاظت از آثار مسیحی و اسلامی قدس یکپارچه و جهت قطب نما را به سوی قدس تنظیم کنیم.
رئیس جمهوری لبنان خاطرنشان کرد که لبنان اکنون آماده است نقش خود را در چارچوب خانواده بزرگ عرب با هدف تامین ثبات و امنیت و پیشرفت ملت های عربی ایفا کند.
براساس این گزارش ژنرال عون و هیات همراه قبل از ظهر سه شنبه و در پایان دیداری رسمی از مصر، قاهره را ترک کردند و بعداز ورود به اردن ، « عبدالله دوم» پادشاه این کشور از آنان در فرودگاه نظامی « مارکا» در امان به طور رسمی استقبال کرد.
رئیس جمهوری لبنان سپس در کاخ « بسمان» امان با پادشاه اردن به طور دوجانبه ملاقات کرد.
ژنرال عون دیروز( دوشنبه) در دومین مرحله از سفرهای خارجی خود به عنوان رئیس جمهوری سیزدهم لبنان وارد مصر شد.
وی پیشتر به عربستان و قطر سفر کرده بود.

پربیننده ترین خبرها