مشاور افراطی ترامپ، رابطه مخفیانه با روسها داشت

مشاور افراطی ترامپ، رابطه مخفیانه با روسها داشت
سه شنبه 26 بهمن 1395 - 19:16

معاون گروه سوفان و مامور سابق اف بی آی در خصوص برکناری مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ گفت که وی فردی بحث بر انگیز و افراطی بوده و در خصوص رابطه اش با روسیه نیز به عمدا دروغ گفته بود.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مارتین پیردون در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، درباره استعفای مایکل فلین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد، موضوع گفتگوی مایکل فلین با سفیر روسیه در واقع ضربه نهایی برای کنار رفتن او از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا بود زیرا او به لحاظ جنجالی بودن، سابقه قبلی داشت.

وی گفت: فلین مدت چندین سال فردی بحث برانگیز بود و در زمان اوباما که ریاست آژانس اطلاعات دفاعی را بر عهده داشت، به علت نافرمانی از این سمت اخراج شد. روابط او با روسیه از دیگر نقاط ضعف او بود. دیدگاه های او درباره تروریسم افراطی بود و می گفت که تروریسم مشکلی مرتبط با اسلام است. در کل او فردی جنجال برانگیز  بود.

معاون گروه سوفان و مامور سابق اف بی آی افزود: مشاور امنیت ملی ترامپ وی احترامی برای دستگاههای امنیت ملی آمریکا از جمله وزیر دفاع ، وزیر امنیت داخلی و مدیر اطلاعات ملی آمریکا قائل نبود در حالی که اینها کسانی هستند که باید به آنها احترام بگذارد و بتواند آنها را در یک تیم داشته باشد اما نمی توانست این کار را بکند.

وی افزود: موضوع گفتگوی فلین با سفیر روسیه آخرین ضربه به وی بود. این که او گفته است سهوا اطلاعات ناقصی درباره آن اتفاق به معاون رئیس جمهور داده است، بهانه ای است که اکثر افراد زمانی که در شرایط دشوار و تحت فشار قرار می گیرند، می آورند. مطمئنا کسی که به این جایگاه رفیع رسیده است، بدون اطلاع حرفی را نمی زند یا کاری را انجام نمی دهد.

پیردون گفت: به عنوان افسر اطلاعاتی یا هر مقام رسمی، وقتی شما چنین گفتگویی ( با سفیر روسیه) دارید، مطمئنا حواستان جمع است و به این راحتی یادتان نمی رود. بنابراین اصلا قابل قبول نیست که مایکل فلین بگوید چنین مکالمه ای را به خاطر نمی آورد و ممکن است چنین مکالمه ای داشته یا نداشته است و دادن اطلاعات ناقص سهوی و غیرعمدی بوده است. باید توجه داشت ما چیزی به نام دروغ سهوی نداریم.

وی افزود: شکی نیست که این کار او فریب دادن معاون رئیس جمهور بوده است. به علاوه او می بایست می دانست که اف بی آی مکالمات دیپلمات های برخی از کشورها را کنترل و ضبط می کند و می توان گفت که روسیه یکی از آن کشورهاست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها