معاون جمعیت وفاق :

انقلاب چهره واقعی نظام آل خلیفه را برملا کرد

انقلاب چهره واقعی نظام آل خلیفه را برملا کرد
سه شنبه 26 بهمن 1395 - 20:52

معاون دبیر کل جمعیت وفاق بحرین تاکید کرد که بحرینی ها خواهان برقراری نظامی دمکراتیک در کشور خود هستند و ما می خواهیم مانند سایر ملتها زندگی کنیم.

العالم - بحرین

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ حسین الدیهی امروز سه شنبه به مناسبت سالگرد انقلاب بحرین گفت: ملت بحرین با  انقلاب مسالمت آمیز خود چهره واقعی نظام را برملا کردند. اموال کشورغارت شده است و کشور در یک بحران اقتصادی بسر می برد و بدهی های آن تا پایان سال به 9 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود: نظام بحرین امروز با جایگزین کردن خارجی ها، برای به حاشیه راندن شهروندان تلاش می کند. درخواست حقوق شهروندی برابر در بحرین یک جرم به شمار می آید و درخواست آزادی نیز جرم است!

شیخ الدیهی خاطرنشان کرد: نسل جدیدی از جوانان در جامعه رشد پیدا کرده که لوای انقلاب به دست گرفته است و این همان چیزی است که در تظاهرات اخیر در کشور نمود پیدا کرد.

معاون دبیر کل جمعیت وفاق اظهار داشت: طرح هدف قرار دادن شیخ عیسی قاسم ناکام ماند و تمام اقشار جامعه بحرین در اعتراض به این طرح به خیابان ها آمدند. محاکمه سیاسی شیخ قاسم در واقع تعدی به فریضه خمس و موجودیت تمام شیعیان است.

وی خاطرنشان کرد که ما باردیگر بر مرجعیت شیخ عیسی قاسم و دیگر علمای دینی تاکید می کنیم و هرگونه تعدی به شیخ قاسم نوعی زیرپاگذاشتن خطوط قرمز است که به طوفانی علیه نظام حاکم می انجامد.

شیخ الدیهی گفت: نظام بحرین راه هرگونه راه حل های مسالمت آمیز را بسته است. مخالفت نظام با راه حل های مسالمت آمیز نشان می دهد که این نظام به راه حل امنیتی اعتقاد دارد. نیاز به ایجاد تغییرات سیاسی جامع در بحرین زیر نظر سازمان ملل متحد بیشتر از قبل احساس می شود که برگزاری همه پرسی باید یکی از مؤلفه های این تغییرات باشد.

وی اظهار داشت: شش سال از عمر انقلاب 14 فوریه می گذرد و هیچ انقلابی از نظر عظمت، فداکاری و قدرت تغییر به سان این انقلاب نیست. امید، نور شهادت، صبر و پافشاری، تحکیم مقاومت مدنی و مسالمت آمیز و تصمیم قاطع در این انقلاب نمایان است. اینکه خداوند حکیم و دانا اینچنین از ما استقبال می کند نشانه نظر لطف و رحمت او است و این برای مستضعفان بشارت است که پیروزی با نظر و مشیت الهی به دست می آید.

وی افزود: شش سال از انقلاب می گذرد؛ انقلابی که سازمان های استبدادی برای نابودی و خاموشی آن توافق کردند و ارتش ها در برابر این انقلاب برخاستند و برای از بین بردن این انقلاب هزینه های زیادی صرف تهیه سلاح و رسانه های گمراه کننده شد و برای شکست عظمت این انقلاب، وجدان ها را خریدند.

معاون دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین تاکید کرد: رژیم قبیله ای بحرین در این شش سال مرتکب تخلفات سیاسی، امنیتی، مدنی، حقوقی، اخلاقی، بشری، دینی و مذهبی شد. این رژیم بر ضد مردم بحرین مرتکب انواع جنایت ها شد، فقط به این دلیل که این مردم می خواهند آزاد زندگی کنند، خواری را نمی پذیرند و در برابر حقی که همه  قوانین و ادیان آسمانی و زمینی آن را به انسان داده است سکوت نمی کنند اما این مردم بزرگ با هوشیاری و پافشاری برای تغییر و برای تعهد به رهبر حکیم خود یعنی آیت الله شیخ عیسی قاسم که برکاتش مستدام باد و خداوند وی را برای ما حفظ کند حاضرند فداکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شیخ عیسی قاسم پیش از 14 فوریه 2011 هشدار داده بود طوفان آغاز شده است و این طوفان آرام نخواهد گرفت. پس از آنکه ارتش ها خون مردم را ریختند، حرمت ها را شکستند و ترس را در میان مردم ایجاد کردند شیخ قاسم با فریاد ماندگار خود همه را شکست داد، وی گفته بود: خون و جانمان فدای دین و عزتمان است. استبداد هم در برابر این عزیمت، قاطعیت و اراده فولادین که به خداوند سبحان توکل کرده است شکست خورد و عقب نشینی کرد. این سخن که شما شکست خواهید خورد و ما شکست نخواهیم خورد و شما عاجز و ناتوان خواهید شد و ما ناتوان نخواهیم شد  فصل الخطاب بود.

شیخ الدیهی افزود: ای دوستان وفادار! پس از گذشت شش سال از صبر، ایستادگی، عزیمت، شجاعت، انضباط، وفاداری، صداقت و ملی گرایی اینک به نقطه عطفی بسیار مهم در تحرکات سیاسی، حقوقی، میدانی و بین المللی و به نقطه ای حساس در همه عرصه ها رسیده اید. همه جهان امروز برای بزرگداشت و احترام به نوع مدبریت این نزاع (در بحرین) ایستاده است؛ نزاعی که در برابر این قدرت احمق و شکست خورده، همواره مسالمت آمیز و بر پایه اصول ملی بوده است.

این روحانی بحرینی تاکید کرد : رژیم بحرین در این شش سال با هزینه های میلیاردی و با شعارها و وعده های دروغین درباره اصلاحات سیاسی و همچنین ایجاد موسسه های صوری همچون موسسه ملی حقوق بشر، واحد ویژه تحقیقات، کمیساریای زندانیان و دیگر طرح های توهمی و شرکت های روابط عمومی و حمایت نامحدود از سازمان های استبدادی، خود را پنهان کرده است تا کردار زشت و جنایت ها و تجاوزات خود را زیبا جلوه بدهد. آنها همه اینها را از دست داده اند و شکست خوردند و حتی حمایت ها، کمک های مالی، مواضع و سیاستگذاری های متحدانشان هم بی اثر شد. بار دیگر چهره زشت و آلوده به خون این رژیم آشکار شده و همه تلاش ها و طرح های بزرگ گمراه سازی رسانه ها شکست خورده است.

وی خطاب به مردم بحرین تصریح کرد : ای مردم بحرین، شما با راه مسالمت آمیز و مقاومت خود بار دیگر چهره واقعی رژیم و دست داشتن این رژیم در باتلاق ریختن خون بیگناهان و جنایت های مبتنی بر قومگرایی را آشکار می سازید، دماغ این رژیم را به خاک می مالید و همه نهادهای این رژیم را شکست می دهید.

وی گفت : شکست خورده و ناتوان کسی است که در برابر ایستادگی و مقاومت، کوچک و کوچک تر می شود از اینرو به قتل و سرکوب بی وقفه مردم روی می آورد. با گذشت شش سال از عمر این تحرکات مسالمت آمیز، نسل جدیدی از جوانان پرورش یافتند که پرچمدار انقلاب هستند و تظاهرات اخیر که با حضور دهها هزار نفر از مردم به طور مسالمت آمیز برگزار شد بهترین دلیل این ادعا است. مردم در این تظاهرات، خود را برای کشته شدن آماده کردند، آیا دولتمردان این رژیم گمان می کنند که خشونت سیاسی دولت برای شکست مقاومت فرزندان این ملت موفقیت آمیز بوده است؟

معاون دبیرکل جمعیت وفاق بحرین تصریح کرد: من به آنها می گویم که شما دچار توهم شده اید و نه (وضعیت موسوم به) وضعیت صلح ملی در بحرین، نه دادگاه های ظالمانه، نه زندان ها، نه سیاست تبعیض، نه سیاست اعطای تابعیت به بیگانگان و نه هیچ یک از سیاست های سرکوبگرانه نتوانست با وجود همه حمایت های خارجی از نظام بحرین برای استفاده از گزینه های امنیتی، سرکوبگری و بحران ساز و اعمال فشار به تحرکات مردمی این تحرکات را شکست بدهد.

وی افزود : نظام بحرین با وجود همه این حمایت ها در سرکوب تحرکات و عزیمت مردم شکست خورد و همانطور که این رژیم از نظر سیاسی  شکست خورده امروز به ورشکستگی اقتصادی نزدیک شده است. این نظام بر سر چه چیزی شرط بندی می کند و به چه امید بسته است در حالیکه به راه حل های امنیتی روی آورده؟ اگر نظام بحرین گمان می کند که ادامه کمک های قدرت های بین المللی باعث پیروزی های وهمی می شود دچار اشتباه شده است، چراکه حامیان این نظام در همه میدان های نزاع در منطقه شکست خورده اند.

شیخ الدیهی گفت: انقلاب گسترده مردمی بحرین وارد هفتمین سال شده است و بیشتر مردم این کشور در آن مشارکت داشتند، آیا بحرینی ها برای کشور خود بحران و زیان می خواهند؟ یا اینکه می خواهند اوضاع  اقتصادی، سیاسی، حقوقی و بشری کشور بدتر شود؟ مشکل کجاست؟ علت این مشکل چیست؟ مردم بحرین عدالت، کرامت، زندگی آبرومند و حقوق مساوی شهروندی، اعتماد و ثبات را می خواهند اما هیچ یک از این خواسته ها در هیچ یک از عرصه ها وجود ندارد.

وی یارآور شد :  شهروندان امنیت ندارند، امنیت عمومی، امنیت آموزشی، امنیت دینی، امنیت کاری، امنیت سیاسی، امنیت معیشتی و امنیت فکری در کشور وجود ندارد. درخواست برای حقوق مساوی شهروندی، درخواست برای آزادی بیان و درخواست برای دموکراسی در بحرین یک جنایت به شمار می آید و این جنایت ها بزرگ ترین اتهام هایی هستند که دستگاه قضایی ناعادل کشور و قوانینی که  ضد قوانین بین المللی است مردم را به سبب آن محاکمه و مجازات می کند و شهروندان به سبب این اتهام ها زندانی شده اند. به طور خلاصه می گوییم مردم بحرین، کشور دموکراتیکی می خواهند که بر اساس راهکارهای سالم دموکراسی اداره شود و عدالت در آن کشور حاکم باشد و در آن به حقوق بشر احترام گذاشته شود، بحرینی ها کشوری می خواهند که رسانه های ضعیف در آنجا جایگاهی نداشته باشد.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین خاطرنشان کرد : ما می خواهیم مانند دیگر ملت های جهان در آرامش زندگی کنیم، می خواهیم در تصمیم های کشورمان مشارکت داشته باشیم و چون مردم مشارکت ندارند بهای همه مواد غذایی، معیشتی، خدمات و مالیات افزایش یافته است. زمین ها غارت شده است، آب ها به سرقت رفته اند، اموال عمومی کشور نابود شده است و بدهی عمومی کشور تا پایان امسال  به9 میلیارد خواهد رسید. از اینرو تلاش می کنیم تا مشارکت واقعی داشته باشیم و کشور، سرزمین، نفت، دریاها و همه ثروت های مالی مان حفظ شود، ثروت هایمان به سبب  فساد حاکمیت که کنترل همه امور کشور را به دست گرفته در حال نابودی است و این حکومت به چپاول و سیطره بر همه توانایی های کشور ادامه می دهد.

210-9

پربیننده ترین خبرها