توافق گروه های مختلف لیبی در نشست قاهره

توافق گروه های مختلف لیبی در نشست قاهره
چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 13:52

رهبران گروه های مختلف لیبی از جمله "خلیفه حفتر"، و "فایز السراج"، رئیس دولت وفاق ملی لیبی، به منظور بررسی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی در فوریه آینده، در قاهره دیدار کردند.

العالم - لیبی
در این نشست که با نظارت رئیس ستاد مشترک ارتش مصر و وزیر خارجه این کشور برگزار شد، طرف های حاضر درباره مجموعه ای مسائل توافق کردند از جمله رهبران گروه های مختلف لیبیایی بر پایبندی خود به پایان دادن به جنگ و خونریزی در کشور و توقف سیر قهقرای اوضاع امنیتی، انسانی، خدماتی و بازگرداندن ثبات و پایان دادن به رنج و مصائب ملت لیبی، تأکید کردند.
طرف های حاضر همچنین درباره حل و فصل تعدادی از مسائل حل نشده در توافق سیاسی لیبی برای خروج از بحران کنونی توافق کردند؛ از جمله تجدید نظر در تشکیل و حدود اختیارات شورای ریاست جمهوری لیبی در دولت وفاق ملی به رهبری "السراج" و سمت فرمانده کل ارتش لیبی و حدود اختیارات وی و توسعه دامنه عضویت در شورای عالی حکومتی که بالاترین مرجع مشورتی در این کشور محسوب می شود.
سرهنگ "تامر الرفاعی"، سخنگوی نیروهای مسلح مصر، با صدور بیانیه ای پس از پایان نشست، اعلام کرد که رهبران گروه های مختلف لیبی درباره تعدادی از اصول ملی "غیر قابل بحث و تغییر"، از جمله حفظ وحدت و تمامیت ارضی لیبی و تأسیس ساختار ثابت برای حکومت و پشتیبانی از نهادهای حکومتی و همبستگی مردم و حفظ ارتش و دفاع از نقش و جایگاه آن توافق کردند.
در این بیانیه آمده است رهبران لیبی به اتفاق هر گونه مداخله بیگانگان در امور داخلی لیبی را محکوم کرده و بر حفظ حرمت خون و جان ملت و ضرورت تأسیس حکومت مدنی و دموکراتیک نوین مبتنی بر اصل گردش مسالمت آمیز قدرت و توافق و پذیرش رأی مخالف و پرهیز از هر گونه تلاش برای منزوی کردن هر یک از گروه های فعال در صحنه و تقویت آشتی ملی و مبارزه با هر گونه افراط گرایی و تروریسم تأکید کردند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها