FBI فلین را به دلیل ارتباط با روسیه بازجویی کرد

FBI فلین را به دلیل ارتباط با روسیه بازجویی کرد
چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 17:00

روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشته که «مایکل فلین» به فاصله اندکی پس از مراسم تحلیف دونالد ترامپ، درباره تماس تلفنی با سفیر روسیه مورد بازجویی اف.بی.آی قرار گرفته بود.

العالم - آمریکا

در ادامه جنجال بر سر استعفای مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ به خاطر تماسهای تلفنی او با روسیه، روزنامه وابسته به دموکراتها خبر داده که «مایکل فلین» پیشتر مورد بازجویی اف.بی.آی قرار گرفته بود.

سه روز پس از آغاز به کار دونالد ترامپ، روزنامه آمریکایی از تحقیقات سازمان‌های اطلاعاتی درباره ارتباطات «مایکل فلین» با روسیه خبر داده بود.

این خبر درباره مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در حالی منتشر شد که برخی رسانه‌ها و سیاسیون عمدتا دموکرات در خصوص دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا جنجال به راه انداخته بودند.

سرانجام به دنبال تشدید فشارها درباره صحبتهای فلین با سفیر روسیه در آمریکا درباره رفع تحریم‌های این کشور، مشاور امنیت ملی ترامپ استعفا داد.

در ادامه این جنجال‌ها، روزنامه نیویورک تایمز خبر داده که مایکل فلین به فاصله اندکی پس از تحلیف ترامپ، مورد بازجویی اف بی آی قرار گرفته بود.

در گزارش این روزنامه آمده که نیروهای دفتر تحقیقات فدرال آمریکا از مشاور امنیت ملی مستعفی دونالد ترامپ سوالاتی درباره مکالمه تلفنی او با سفیر روسیه پرسیدند و در این باره از او بازجویی کردند.

این روزنامه البته به اینکه سوالات و بازجویی‌های انجام شده از مایکل فلین چه بوده، اشاره‌ای نکرده است.

استعفای مایکل فلین تا حدی در آمریکا جنجال به پا کرده، که برخی رسانه‌ها و مقامات آمریکایی کشورهای خارجی غیر از روسیه را هم به این قضیه مرتبط کرده‌اند.

در همین ارتباط، «واشنگتن فری بیکن» به نقل از برخی منابع نزدیک به کاخ سفید مدعی شده که مقامات و حامیان دولت باراک اوباما برای نجات برجام، در نهایت موجبات استعفای فلین شدند.

پربیننده ترین خبرها