6 کشته در حمله پهپادهای داعش به شرق موصل

6 کشته در حمله پهپادهای داعش به شرق موصل
يکشنبه 1 اسفند 1395 - 02:32

بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین گروه تروریستی داعش به بخش شرقی موصل دست کم شش غیر نظامی کشته شدند.

العالم - عراق

ایهم محمود العزاوی مسئول بخش اورژانس یک بیمارستان میدانی در شرق موصل روز شنبه گفت هواپیماهای بدون سرنشین گروه تروریستی داعش محله الرفاق در شمال شرقی موصل را هدف قرار دادند و دست کم چهار نفر از جمله سه کودک کشته شدند.

العزاوی افزود: محله الزهراء در شرق موصل هم روز شنبه هدف حمله راکتی یک پهپاد گروه تروریستی داعش قرار گرفت و دو غیر نظامی در این حمله کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال یک افسر نیروهای ویژه ضد تروریسم عراق اعلام کرد؛ دست کم هشت تن از عناصر داعش در حمله هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا در منطقه الزنجیلی در غرب موصل کشته شدند.

این افسر عراقی افزود یک خودرو حامل عناصر داعش در منطقه الزنجیلی شنبه شب هدف حمله راکتی یک پهپاد ائتلاف قرار گرفت و خودرو منهدم  شد و همه هشت سرنشین آن کشته شدند.

سرتیپ خلبان احمد نور العزی افسر نیروی هوایی عراق هم اعلام کرد هواپیماهای ائتلاف در 24 ساعت گذشته بیش از 9 بار مواضع گروه داعش را در غرب موصل بمباران کردند . بخش شرقی موصل در اواخر ماه ژانویه به طور کامل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شد و ارتش عراق در حال تدارک برای حمله به بخش غربی این شهر است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از بغداد، در همین حال یک منبع امنیتی عراق گفت: در یک رشته انفجارهای روز شنبه در مناطق مختلف بغداد دست کم 5 غیر نظامی کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.

ستوان حاتم الجابری افسر پلیس بغداد گفت: یک بمب کنار جاده ای در بازاری درمنطقه الوردیه در حومه شهر المدائن در جنوب بغداد منفجر شد و دو غیر نظامی بر اثر این انفجار جان باختند و شش تن دیگر زخمی شدند

این منبع عراقی افزود: دو غیر نظامی هم بر اثر انفجار بمب مقابل یک مرکز تجاری در منطقه النهروان در جنوب شرق بغداد کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

الجابری تاکید کرد انفجار بمب دیگری در منطقه البکریه در حومه ابوغریب در غرب بغداد هم یک کشته و شش زخمی بر جا گذاشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها