روزنامه سعودی مطرح کرد:

ادعای ورود داعش به جنگ فرسایشی در موصل

ادعای ورود داعش به جنگ فرسایشی در موصل
يکشنبه 8 اسفند 1395 - 21:05

روزنامه سعودی چاپ لندن مدعی شد داعش در برابر نیروهای عراقی در موصل وارد جنگ فرسایشی شده است.

العالم - عراق

روزنامه الحیات چاپ لندن در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: قدرت داعش در اجرای حملات متوالی در بخش شرقی آزاد شده موصل موجب نگرانی فرماندهان نظامی عراقی شده است. آنها نگران توسل این گروه به جنگی فرسایشی با اتکا به افراد وفادار به آن در مناطق آزاد شده هستند. اکنون نیروهای عراقی در محله های ساحل غربی موصل نفوذ بیشتری کرده اند و فرودگاه و پادگان الغزلانی را تحت کنترل گرفته اند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: نیروهای آمریکائی در کنار نیروهای مشترک متشکل از نیروهای پلیس مرکزی و برخی گروههای بسیج مردمی نزدیک به آیت الله سیستانی در خط مقدم این جبهه حضور دارند. فرماندهان آمریکائی و عراقی تلاش می کنند مانع از تبدیل جنگ موصل به جنگی فرسایشی شوند.

یک افسر عراقی به این روزنامه گفته است: از زمان آغاز عملیات در غرب موصل [یکشنبه گذشته] به صورت منظم جلساتی با نیروهای آمریکائی برگزار می شود تا در مقایسه با جنگ شرق موصل هماهنگی های بیشتری صورت گیرد. اکنون جنگ پهپادها در آسمان موصل جریان دارد و نیروهای آمریکائی با ارسال این نوع پرنده ها سعی در جمع آوری اطلاعات و پشتیبانی از جنگ با پهپادهای داعش دارند. داعش از پهپادهای حامل بمب و راکت برای هدف قرار دادن نیروهای عراقی استفاده می کند.

پایگاه اینترنتی اعماق وابسته به داعش در روزهای گذشته تصاویری از حملات پهپادی به نیروهای عراقی منتشر کرده است.

به نظر می رسد نحوه آزادسازی شرق موصل مورد رضایت نبوده است. به گفته شماری از افسران ارتش عراق، برای نحوه شناسائی اهالی موصل و سازوکار بازرسی از ساختمان های مسکونی بازنگری هایی صورت گرفته است، زیرا داعش با بمب گذاری و استفاده از خودروهای بمب گذاری شده در شرق موصل چندین بار نیروهای عراقی را هدف قرار داده است. به نظر می رسد داعش سعی دارد هسته هایی را در میان ساکنان موصل و حتی کسانی که از نیروهای عراقی استقبال کرده اند، ایجاد کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها